onsdag, december 14, 2016

Onsdag, en dag som typ försvann


Idag vete faan vad jag gjort... eller jo typ nånting antagligen,
jag skjutsade Elin till skolan strax före 8 å sedan lade jag å Frost oss å sov,
jag sover ju så jäkla dåligt under natten, 
av nån anledning sover jag som bäst när det är ljust ute.

Vi sov ju som vanligt fram till 12,
Yes ja vet det är en dum vana... men otroligt skönt.

Vid halv 2 var jag å J in på samhället å gjorde av min fars pengar,
äsch det låter värre än det är...
vi var på Radio & TV center å köpte en platt-tv storlek 40 tum, 
den kostade typ 3500:- billigt å bra... eller 😏

Efter det hämtade vi Elin på skolan å körde till mina föräldrar/morfar & mormor,
J installerade tv:n å Elin var med mormor, medan jag å pappa fixade kaffe,
det är ju så att tidigare lånade mina föräldrar en tv av oss,
först fick de ta den lilla platt-tv:n,
 men den kändes för liten då den bara var på 32 tum,
så då fick de testa en 40 tums platt-tv å den kändes lagom, 
så därför blev det ett köp idag,
visst nu kanske nån tycker att om vi har så gott om tv-apparater, 
så borde mina föräldrar fått ta en av dem, å jo men visst... men så blev det icke,
anledningen är ju enkel, 
vi har ju köpt de tv-apparater vi har för vi har känt ett behov av dem,
å att mina föräldrar skulle få ta vår gamla å vi köpa en ny... 
 kändes dumt då vår inte är direkt ny å händer det något är det ju bra med en viss garanti vilket medföljer nyköpta tv:apparater.

När vi så återvänt hem så pang blev klockan 5 å jag skjutsade Elin till Stallet,
J hämtade Elin kl 7 då var Stallvistelsen över,
typ så har jag ingenting gjort, men trots detta har dagen sprungit i väg.

I morgon blir det till att köra min mor till Sjukhuset i Lycksele,
planen är att vi innan vi återvänder hemåt ska shoppa lite... julklappar å sånt.

J är oxå i Lycksele på Sjukhuset i morgon,
sista dagen för i år han har sin REHAB träning,
J har ju sjuktransport å åker redan strax efter 7 då taxin hämtar honom.

Elin går i skola hon precis som vanligt,
eftersom hon slutar kl 2 - å då borde jag vara på hemväg om allt gått bra,
så går Elin å hennes kompis Nea hem till oss efter skoldagens slut.

Nea ska äta middag med oss, 
å sedan skjutsar jag hem henne i samband med att Elin ska på karate träning.

Så om jag nu inget har gjort idag så är morgondagen väl planerad.

Nu lite bilder från igår kväll... en ford på vår gård,






 



5 kommentarer:

znogge sa...

Jag tycker att du har haft fullt upp även i dag. Sedan kan vissa dagar vara mer planerade än andra men det är en annan sak. Sover man dåligt på natten så sover man oftast bäst fram på småtimmarna eller morgonen. Men kallar gruvan så är det bara att masa sig upp...

Kram och god natt!

BP sa...

Kan inte låta bli att skratta här: Vi har två tv-apparater som är två respektive tre år gamla. Platt-tv:n såklart och de är "bara" 32". Duger så gott så...

Att sova till klockan 12:00 - ja, det skrattar jag också åt en aning. Det gör jag som panschis också. Ja, inte till 12 direkt, men inte långt ifrån, men endast under vintern. Det lönar sig ju inte att gå upp liksom. Så det du gör nu är en perfekt förberedelse inför panschis-tillvaron...

Älskar Forden i aktion - YESSSS!!! Nu har ni kommit ikapp oss nollåttor vad gäller snömängd - eller ni har gått om oss faktiskt. Efter gårdagens regn är det bara en isrink kvar därute...

"LillaSyster" sa...

Jo du dagarna springer iväg fortare än kvickt. Vissa dagar tycker man att man hinner massor andra dagar inget. .... Hoppas att din torsdag blir bra! Kram

Ami sa...

Du har verkligen fullt upp!
Så fint med er gran där på gården:)
Kram

Nilla sa...

Jösses, jag blir ju helt svettig av att läsa om dina dagar. Kram