måndag, december 05, 2016

Måndag, promenad, Bullen, Elin, Frost






 

 

 

Minus 2 grader kallt då jag å Bullen gick vår promenad å mötte Elin,
det var aningen halt idag... jag mötte en av granntanterna som sa åt mig att gå försiktigt,



En Frost ligger å vilar i hallen...


Elin gör sin matteläxa, det där med cm är tydligen svårt,
det är synd hon inte är mer som sin far som nu gillar å är duktig på matte, siffror,
Elin är mer som mig... tur vi kan räkna på fingrarna 😜




Jag läser nu Mercurium av Ann Rosman,
två mordhistorier, två århundraden...

Om typ 90 minuter ska jag skjutsa Elin till Sporthallen,
karateträning... tidigare har det varit ridning på måndagar, men nu är det slut på det,


9 kommentarer:

Nilla sa...

Fina bilder :-) Den där matten är verkligen ett gissel för många. Jag har haft hyfsat lätt för matte och älskar siffror och excel. Eller vänta, det var när hjärnan fungerade :-p kram

Ami sa...

Nej, matte har jag heller aldrig gillat :(
Så jag säger som du....tur man kan räkna på fingrarna ;)
Kram

BP sa...

Toppen bilder igen och högsommarvärmen verkar hålla i sig hos dig;-)

Matte var mitt sämsta ämne i plugget. Hatade det, men huvudräkning är jag bättre på än dagens ungdomar om man säger så;-) Nå't måste alltså ändå fastnat däruppe. Annars hävdar jag ofta att jag har diskalkyli...

Mercurium har jag läst och gillat, precis som de flesta av Ann Rosmans böcker.

"LillaSyster" sa...

Det är tur att man har fingrarna att räkna på =)
Här har snön försvunnit igen, nu är det bara ishalka överallt. Så broddarna är på! Ha en skön kväll då ni kommit hem från stallet. Kram

TantGlad sa...

Bullen är så fin och Elin med! Duktiga ni!

Varm kram

deninrekampen sa...

Tack :) Det gick bra! Mycket bättre läkare! Gör ett inlägg om det antingen ikväll eller imorgon :) Kram <3

Annie sa...

Och matte har aldrig varit min grej heller .. ;)
Duktig hon är ändå :)
Fina vintriga bilder :)

Sv: Tack så mycket :)

Kramar

znogge sa...

Ni får kämpa på med matten för egentligen så är allt väldigt logiskt. Men ibland tar det lite längre tid att inse det. Vi är väl starkare inom vissa områden skulle jag tro. Men på så vis är det bra att man satsar på utökad matteundervisning i åk 4-6. Vi får inte halka efter.

Kram och ha en bra dag!

ullie sa...

heeeeej fina!

hej från en gnällig med förkylning o lock för örat vax grej tror ja får det när ja blir förkyld

Tycker oxå det e tråkigt med våra gnäll kroppar orkar inte me vinter året tyckerja kallt regn o allt bläää mera värk

Hoppas du har en fin dag ändå idag
man behöver inte pynta en massa till jul det blir jul ändå
kramar o fin torsdag