lördag, december 03, 2016

Julkalender


Ester Vuori, Johan Ulveson och Leo Hellenius har huvudrollerna i årets julkalender ”Selmas saga”. 

”Selmas saga” handlar om åttaåriga Selma Traskvist (Ester Vuori) 
som har en kärleksfull men fattig familj. 
När de blir vräkta blir Selma förtvivlad och vill göra allt för att rädda hemmet. 
Hon råkar av misstag hamna i ett vetenskapligt stormöte där 
Efraim von Trippelhatt (Johan Ulveson) berättar om sin upptäckt att 
Tomten finns på riktigt och kan uppfylla önskningar. 
Selma bestämmer sig för att följa med på expeditionen till nordpolen för att hitta 
Tomtens rike och önska att familjen få bo kvar. 

Hittills har jag sett de två första avsnitten av årets julkalender,
ja jag sitter faktiskt å ser ihop med Elin varje kväll.
Efter dessa två avsnitt så får årets julkalender godkänt,
det verkar vara en julsaga som passar både Elin och mig.
 
Bildresultat för julkalender 2016

 

7 kommentarer:

Annie sa...

Mysigt det låter, att ni tittar tillsammans :)
Har inte sett den.

Hoppas Du får en hyfsad lördag<3

Kram*

znogge sa...

Hörde att den fick dålig kritik men får bilda mig en egen uppfattning.

Kram och ha en bra dag!

Ami sa...

När Max var liten såg vi alltid julkalendern tillsammans på morgonen och intog frukosten vid TV:n! Kommer ihåg att det var så mysigt!
Kram

Therese sa...

Ja vi gillar den än så länge skarpt och Givet sitter jag också bänkad! Så himla skoj att se dig idag ❤️ Supersnällt att låna mig boken! Kramar!

deninrekampen sa...

Sv: Oh fina du! Typiskt att det ska vara på det sättet, att man ska leva upp till andra.. Du får försöka se det som så att julen är din och din familj, det spelar ingen roll om det blir perfekt eller en mysig kväll, julen blir som den blir <3 Viktigast är DU! Så stressa inte! :)

Tack för peppningen! <3 Kram

"LillaSyster" sa...

Jag såg första och jag fick också en bra känsla ☺

Nilla sa...

Jag har också sett julkalendern i år fast barnen inte bor hemma ;-) Den verkar bli trevlig. Kram