lördag, november 12, 2016

Vad jag läser 2016



Större delen av min ensamma lördag har jag suttit med näsan i min bok...



Och YES jag har nu läst ut bästa boken jag läst på länge,
Kaninjägaren av Lars Kepler var helt otroligt bäst

Jag rekommenderar absolut att Du ska läsa denna.

Det kan ha varit årets bästa bok.



Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år

Boklista

1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov
11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13) 
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)


21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24)
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
  23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27) 
24. Eldjägarna av Mons Kallentoft (vecka 29)
25. Odjuret av Rosenlund & Hellström (vecka 31)
26. Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (vecka 32)
27. Tomma luften av Ann Cleeves (vecka 33)
28.  Zack  av Mons Kallentoft och Markus Lutteman (vecka 35) 
29. Skugghäxan av Katerina Janouch (vecka 36)
30. Inte mitt barn av Patricia Kay (vecka 38)

31. Ett vakande öga av Fredrik Olsson (vecka 41) 
32. Välkommen hem av Ninni Schulman (vecka 42)
33. Pojken som slutade att gråta av Ninni Schulman (vecka 43)
34. Vårlik av Mons Kallentoft (vecka 44)
35. Kaninjägaren av Lars Kepler (vecka 45)



Nu har jag tänkt lägga mig å kolla i denna tidningsbilaga/Aftonbladet,
Jul & Advent... kanske lägger jag en grund för god julstämning,
jul är ju annars en ångestfylld helg.





Skickat från min iPhone

8 kommentarer:

TantGlad sa...

Du är ju himla duktig och flitig på att läsa.
Många spännande böcker du läser vännen.
Stor kram från mig.

BP sa...

Har läst endast superbra kommentarer om den boken. Som sagt - jag ser framemot den när den kommer ut som pocket.

ullie sa...

Du duktiga lilla bokmal =) <3

du är så himla rar vet du det ? <3

hi hi nä ja vet inte om ja stt dej sådär som denna bilden liksom en ja säger som alltid fina du

bilen är en hondai en suv o ja den kommer duga för oss vansinningt skönt at åka i köra har ja inte prövat ännu

kramizar till dej

Veiken sa...

Det är fantastiskt när man blir riktigt uppslukad av en bok! Då står det STÖR EJ i min panna!
Jag ska ladda ner den på min padda! Tack för tipset! Kram

Ami sa...

Ibland är det skönt att bara få sitta och läsa hur länge man vill :)
Kram

Ama de casa sa...

Kollade och den fanns inte som ebok på bibblan än, så jag klarar mig ett tag till... För det var väl den som var lite Stalker-aktig, va? ;-)

Julen är bara lugn och skön här (förutom det hysteriska julblinket ;-) ). Inga måsten, inga klappar, inget julbak - bara lugn och ro. Älskar julen! :-)

znogge sa...

Den ska läsas! Får väl beställa den på bibblan eller köpa den. Kötiden får avgöra...

Kram

Therese sa...

Då ska jag ta å låna den !