tisdag, november 08, 2016

Sjukdom i huset


Igår då jag hämtade Elin på skolan å vi var ner till mina föräldrar/morfar & mormor 
berättade Elin att hon tidigare under skoldagen haft ont i magen och huvudvärk,
okey sa jag men gjorde inte så stort väsen över detta då jag rent spontant tänkte:
Nej inte nu igen!! 

Hos mina föräldrar/morfar & mormor så mådde inte Elin helt bra,
nått fel var det... men vad?

Väl hemma så var Elin gnällig,
hon ville mest bara ligga på soffan under filten,
gärna ihop med iPad.

Efter vi ätit middag skjutsade jag Elin till stallet,
Elin var på stallet 17.30 - 19.00
då hon kom hem duschade hon å efter det stod det klart att frisk var Elin icke.

Elin hade feber, ont i halsen och kräktes.

Så idag tisdag har Elin varit hemma från skolan,
så blir det även i morgon... längre än så har jag ej planerat.

Elin kräks vanligtvis då hon får feber,
så har hon gjort sedan hon var liten.

För tillfället är Elin feberfri, men har ont i halsen och magen.

8 kommentarer:

deninrekampen sa...

Sv: Tack, jag tror också det. Stort tack för att du skrev att det va bra gjort av mig att våga skriva om det. Känns bra i hjärtat! :)

Hoppas Elin mår bättre snart!

Hur mår du idag ? Kram

Johanna sa...

Åh så tråkigt med sjukdom! Kika gärna in på mtinda.se för att läsa om mode o skönhet! Kram Johanna :)

ullie sa...

oj oj lilla gumman inte kul !!
usch ja tyvärr gör ju en del barn det .. kräks när de får feber o gärna i fall den höjs väldigt fort.

Hoppas att hon kryar på sej o inte ni andra blir smittade

kramar min fina du <3 natti är det här me

Ama de casa sa...

Men stackars Elin... Hoppas hon mår bättre nu!

Ami sa...

Men så synd om Elin!
Jag skickar henne en krya på sig kram!

lenaiwales sa...

Krya på dej Elin!! Vad tråkigt att behöva var sjuk.

Nilla sa...

Stackars Elin ��

BP sa...

Hoppas att Elin kryar på sig snart. Med tanke på hur hon har mått på senare tid är det kanske ingen dum idé att ta henne till en läkare för en "genomgång"...