onsdag, november 09, 2016

Sammanfattning Gårdagens läkardate




Skickat från min iPhone
OBS bilden har absolut inget med texten att göra,
bild från i måndagskväll

I torsdags förra veckan blev jag uppringd från Sjukstugan, måndagmorgon kl 8 skulle jag infinna mig på sjukstugan för provtagning å tisdageftermiddag så hade de planerat in en date med läkare åt mig.
Kände mig aningen rådvill efter jag varit på Sjukan å lämnat blodprover.
Pratade med min vän som är utbildad sjuksköterska å hon förstod icke hon heller.
Igår då jag pratade med läkaren som kändes som ett ? så frågade jag honom om han visste vad jag hade för sjukdom/diagnos...
Svar Nej
Okey, har Du läst min journal?
Svar Nej
😲
Jag förklarade att jag hade ME CFS (G93.3)
Okey sa läkaren efter lite knapptryckning.
Slutet gott, allting gott 😜
Vi avslutade i samförstånd.

5 kommentarer:

Nilla sa...

Så då gick det bra eller? Kram

znogge sa...

Men varför läser inte läkaren patientens journal så att han eller hon vet anledningen till besöket? Borde vara en skyldighet kan jag tycka...

Kram

Ama de casa sa...

Så du fick upplysa läkaren om vad som var fel? Trodde i mitt stilla sinne att det skulle vara tvärt om... Dåligt att inte ha läst journalen!

Annie sa...

Va? Dåligt att han inte ens vet vad du har för diagnos eller ens läst din journal ..
Känns mycket konstigt :/

Inte kul med såna läkarbesök.

Kramar

Ami sa...

Det besöket verkar mest förvirrande tycker jag.....En läkare som inte läser journalen??
Kram