tisdag, november 22, 2016

Gårdagen och natten


Igår måndag var jag rätt så spak efter söndagens aktiviteter.

Efter det jag skjutsat Elin till skolan och J åkt med taxi till Lycksele Sjukhus för rehab tog jag med mig min sängvärmare (Frost) och tillbringade x antal timmar i sängen 💤💤💤 🙃
Välbehövligt.

Jag var på Biblioteket innan jag plockade upp Elin som slutat skolan å körde sedan ner till mina föräldrar/morfar & mormor där vi tillbringade drygt en timme.

Sedan på väg hem stannade vi på COOP där jag å Elin köpte plocksallad till vår middag,
- J kom inte hem förrän 17.15 -
bekvämt att kunna välja valfritt hur var å en vill blanda ihop sin sallad, gott dessutom.
Skjutsade Elin till Stallet strax efter det J kommit hem.

I-lands problem 😢 jag är allergisk mot hästar å reagerar så klart på Elins stallkläder,
Elin klär av sig ute på altan innan hon duschar,
men nu när det är kyligt ute måste vi ta in kläder å skor nån timme innan påklädning,
så kläderna inte är fryskalla då Elin ska klä på sig.

J hämtade Elin kl 19 på stallet å Elin stoppade in alla stallkläder i tvättmaskin förutom stövlarna.

 🐎🐎🐎

Under natten har jag haft väldiga magkramper, ont i magen och illamående.
Jag har sovit än sämre än vanligt... både värk å ont i magen främjar icke sömnen.

Vid 3tiden var Bullen tvungen att gå ut så då var jag ut med honom,
lite väl mörkt den tiden på dygnet för att det ska kännas okey att vara ute,
men då behovet finns så har nöden ingen lag.

Fortfarande ont i magen, kroppen värker å jag är trött.
Känns mest bara som om jag vill tillbringa dagen i min säng, under täcket.
Jag tror det blir en dag jag bara gör det jag måste idag.



En bild jag fick igår kväll,
Elin och stallets nya häst.


Skickat från min iPhone



6 kommentarer:

BP sa...

Om ni har ett uppvärmt garage eller ett förråd kan du kanske förvara kläderna där under vintern. Hästen ser så otroligt stor ut bredvid Elin. Så duktig och modig hon är att rida en så stor häst. Jag som är "lite" längre skulle inte ens våga ställa mig bredvid om man säger så.

Inte roligt med ditt illamående, verkligen inte. Tycker det är klokt att tillbringa dagen i sängen. Det är ju iaf bara ljust ett par timmar, då kan man lika bra stanna inne - ibland alltså;-)

Ama de casa sa...

Tråkigt att du mår som du gör nu...

Men en sak är jag impad över - ni tvättar hjälmen också? Bara stövlarna som går fria... ;-)

Och sen att ha frost som sängvärmare - det ska vara en norrlänning till det :-D
Kram på dig!

Veiken sa...

Så tråkigt med både allergier och annat. Så bra att Elin trots det får rida om hon tycker det är roligt!
Det är tröttsamt med mörkret som är nu. Inte konstigt att du föredrar "under täcket" Kram
Svar: Jag fick svar idag och trombocuterna är kvar tyvärr! ...

znogge sa...

När äldsta dottern red så förvarande vi kläderna i förrådet eftersom sonen var allergisk. Lite kalla vintertid men det fungerade oftast helt ok ändå.

Tråkigt att du inte mår bra men hoppas att magen känns snällare i morgon.

Kram

deninrekampen sa...

Sv: Jo överlever gör man alltid. Förstår din rädsla kring det, tror du inte det skulle hjälpa om du får lugnande innan eller så?

Hoppas du mår bättre snart, stackare!

kram <3

Nilla sa...

Man ska lyssna på kroppen säger någon till mig ;-) Så stanna under täcket du. Kram