fredag, november 18, 2016

Frost promenad idag fredag


Har senaste dagarna haft ohyggligt dåligt med energi,
har i princip känt mig helt kraftlös,
onsdagen i Umeå tog knäcken på mig.

😢

Sover ju dessutom dåligt,
somnar typ med detsamma jag lägger mig... 
men vaknar efter en timme å ligger sedan vaken,
värk och mardrömmar håller mig sällskap höll jag på att skriva...
men det är väl så att de båda ovälkomna följeslagarna försämrar min sömn.

😞

Hur som haver så har jag idag fredag lyckats ta mig ut,
förutom noll energi, trötthet och värkande kropp är ju vädret inte direkt inbjudande.

Fredagens Frost Promenad i snö...

 

  


Problemet är ju att jag blir ju faktiskt ännu tröttare,
har än mindre energi då jag inte lyckas röra på mig,
egentligen så värker inte min kropp så mycket mer av aktivitet,
jag har dock så pass värk att det är besvärligt att gå i denna snö,
nu har vi icke speciellt mycket snö,
bara ungefär... ty 1 dm, men den är på nått vis tung-gådd 😅
idag har vi haft omkring 0 grader,
kan ju inte påstå att det är direkt kyligt 😜

10 kommentarer:

BP sa...

Eloge igen att du faktiskt tog dig ut på en promenad:-) Oavsett om man är sjuk eller inte så så suger novembermånad all energi ur en tycker jag. Detta eländiga mörker. Å att gå i blötsnö, ja du, den hade vi ju förra veckan, så jag vet hur det känns att gå i den. Hellre simmar jag fram efter en hel dags regn som idag.

För att få bättre sömn kan jag förutom sömnpiller bara rekommendera en nattfösare av något slag. Värt att testa!

BP sa...

Svar: Har lärt mig en sak när jag pratar med en läkare: jag går inte därifrån förrän jag förstått vad h*n menar - i klarspråk alltså. Så ställ frågor, be läkaren att förklara/förtydliga varför och vad det skulle innebära att inte operera armen igen. Jag vet att man känner sig dum, men det struntar jag totalt i. Det är ju min kropp - i ditt fall Elins kropp - och den bestämmer jag faktiskt över alldeles själv om det inte är en livshotande sjukdom såklart.

znogge sa...

Skönt att du kom ut i alla fall. Oftast blir man lite piggare av att röra på sig. När man väl kommer ut vill säga... Sedan så är november mer än lovligt seg så pigg är man inte!

Kram

deninrekampen sa...

Sv: Kul att du följer mig där med! Jag följer tillbaka! :) hihi

Allt bra ikväll? Kram

TantGlad sa...

Säger som BP...eloge till dig som faktiskt tog dig ut på en promenad. Jättebra jobbat. Jobbigt är det om man inte får sova, och som du som somnar fort men sen vaknar efter en timme och ligger vaken . Svårt att få bökt med sömnen.

Ha en fin lördag fina bloggvän och KRAM

lenaiwales sa...

Inte dåligt att du ändå tog dej ut på promenad.
Det där med sömnen måste var svårt.
Vad mycket snö ni har!!!
Hoppas att din helg blir rofylld!

Ama de casa sa...

Jätteduktigt av dig att ta dig ut i det där vita! Som för övrigt ser lite blått ut i det där ljuset :-)

Hoppas du får sova bättre snart!

Day by Johanna sa...

Hoppas du snart får sova. Drygt när man vaknar så :( Men bra du kom ut och rasta dig själv och djuren :)

Nilla sa...

Värk och sömnbrist är ju inte precis optimalt för att orka ge sig ut på promenad men ändå kämpar du på. Kram

Ina sa...

Kram!