fredag, november 11, 2016

Dagens goda gärning



 

Dagens goda gärning har J utfört idag... 

Min mor fick för en tid sedan för sig att hon skulle byta bort det "100 åriga" torkskåpet, 
och i stället ställe en garderob där... torkskåpen använder de aldrig,
sist torkskåpen var igång var i början av 2000 då min 08a systers flickor var små,
å eftersom de typ kommer på besök en, max två gånger om året å oftast bara två, max tre dygn så förstår Ni hur lite torkskåpet har används de senaste 20 åren.

Problemet var ju - så klart - att min mor aldrig kommer någonstans...
hon som är van att hon å pappa tidigare åkte kors å tvärs, 
har svårt att acceptera att pappa numera inte får/kan köra bil.

Hon hade väl egentligen tänkt att hon å jag skulle ta oss en tripp till Umeå å IKEA,
men det vägrade jag... dels får jag ju icke in ett platt IKEApaket i min bil,
dels är jag inte säker på att jag orkar köra 2 x 17 mil å dessutom gå x antal timmar på
IKEA och AVION shoppingcentrum,

 

Karta 

 

Men min mor blev icke lottlös... eller rättare sagt skåplös,
för även om jag inte ville besöka IKEA med min mor så är jag väldigt hjälpsam,
hon fick berätta vad hon ville ha, vi kollade storlek å mått,
sedan blev en beställning från IKEA online gjord.

METOD Högskåp med hyllplan/trådback IKEA Du kan anpassa avstånden efter behov, eftersom hyllplanet är flyttbart. 

Dagens goda gärning är att J,
sedan det platta paketet innehållande en högskåp/garderob blivit levererad hit till oss,
körde ner paketet och monterade upp skåpet/garderoben till min mor,
han forslade även bort den "100 åriga" torkskåpen.

Så nu har min mor praktisk förvaring i tvättstugan.

8 kommentarer:

ullie sa...

MEN va gullig han är !!

Såklart inte du orkar så långt o själv . det vet hon väl <3

Hoppas du haft en findag min vän kramar o söt onge på insta :D

BP sa...

1 000 bonuspoäng till J! Bra gjort där! Eloge! Måste säga att jag faktiskt beundrar alla som bor så långt ifrån allt (= civilisationen - för mig alltså) som är så himla självklart för mig som bor i Stockholm. Alla väljer vi var vi vill bo/arbeta med mera, men jag skulle aldrig klara av att ha 170 km till "civilisationen". Tänk att vi alla är så olika, tur är väl det iofs.

Om du hade varit i 08 idag hade du troligen dött. Pratade med maken om mitt-på-dagen-syndromet på pendeltåg och t-banan idag. Å vi kom överens om att en sådan trängsel var till och med nästan för mycket för oss, då vi aldrig sett nå't liknande förut. Å då förstod vi att turister från norr hatar all stress som råder här. Fast för oss är det ju normalt...

znogge sa...

Finns många fördelar med nätet! Så skönt att få bort torkskåpet. Vi har vårt kvar men det fungerar inte så tvätten får självtorka där...

Kram och ha en bra dag!

Ama de casa sa...

Så bra gjort av J! Himla praktiskt att kunna handla på nätet också. Här har vi "bara" sex mil till IKEA, och även om man har kollat lagerstatus innan man åker iväg så är det inte alls säkert att grejerna finns hemma i alla fall.

Fast det var inte så jättelänge sen dom öppnade IKEA i Murcia. Innan dess låg närmsta IKEA i Madrid - 45 mil bort...

Annie sa...

Finns många fördelar med att göra saker på nätet bla shopping-gillar det skarpt :)
Och vad snällt av J, guld värt! :)

Hoppas Du får en hyfsad lördag :)

Kramar

Ami sa...

Men så snällt av J att montera ihop det till din mamma :)
Och förvaring får man aldrig för mycket av!
Kram

Nilla sa...

Så fint gjort av J. Jag bor några km från IKEA men sätter ändå inte min fot där. Kram

Therese sa...

Smidigt! Det löste du bra 👍🏻