torsdag, oktober 13, 2016

Torsdagmorgon




Om en strax ska jag skjutsa Elin till skolan å efter det hämta min mor 
för vidare färd till Vilhelmina å Osteopaten,
ja det är min mor som åter igen har en behandling inbokad hos Osteopaten,
förhoppningsvis ger dagens besök ett mer långt resultat...
förra veckan kände min mor sig bättre typ tre dygn innan värken var tillbaka.


Idag är Js bror Jimmy å hans sambo Mari "backup", 
ifall något händer med Elin medan jag är i Vilhelmina med min mor,
förhoppningsvis ska han/de icke behöva rycka ut.

J är som alltid... ja nästan i alla fall... i Lycksele på rehabträning,
han har efter december 2014 då han föll olyckligt haft väldiga ryggproblem,
nu i höst, typ i augusti... så har läkarna plötsligt kommit på att det kanske går att åtgärda,
det är ju nån form av diskbråck... typ.






Men YES nu vet Ni vad jag har för mig de närmaste timmarna,
jag har räknat med att vara hemma vid 12, 12.30, 
men saker kan ju inträffa under dagen,
Elin slutar kl 14 å sedan är det ju karate kl 18,
det känns som om denna dag är rätt inbokad.

Nu hoppas jag att det - trots minusgrader, vi har nu minus 7 -  inte är halt,
jag kör ju på sommardäck...

Jag ogillar mörkret som nu råder, mörkret ligger som en tung säck över mig.




5 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Håller tummarna för torra vägbanor och att J, nu får rätt behandling. Det går ju faktiskt att träna bort vissa former av diskbråck! Att din mor får må bättre än i tre dagar, det håller vi också tummarna för så klart! Elin klarar sig säkert fint. Ha det så bra du kan nu då! Kram

Ama de casa sa...

Håller tummarna för att allt går som det ska idag, och att du åtminstone får en lugn kväll sen.

Ami sa...

Jag hoppas att allt går bra idag!
Kram

Vano sa...

Hoppas det gått bra? Låter bra att läkarna kommit på att din mans ryggproblem kan åtgärdas och förhoppningsvis så lyckas dom med det. Kram

Nilla sa...

Oj oj, vad du flanger och far men skönt att du har back up ifall något händer på vägen. Kram