tisdag, oktober 25, 2016

Tisdagmorgon

 Skickat frÃ¥n min iPhone

Gårdagen fortlöpte utan större incidenter, en relativt lugn dag.

Försökte än en gång att höra med Elin vad som är fel på skolan, men nä hon har typ ingenting att säga, hon mår illa typ å sen är det inget mera...
Vi har ju ett utvecklingssamtal inbokat i november förhoppningsvis har läraren koll på läget å kan bringa lite ljus å ge oss en lägesrapport.


Efter skolan var vi på eller till bibliotek å lånade sammanlagt nio böcker 😗


Ridningen hade gått bra, Elin hade travat helt själv för första gången å allt var roligt 🐎

Min far har gått med en puls, blodtrycksmätare under ett dygn då hans blodtryck är väldigt låg å pulsen slår sakta, är tidvis stillastående.

Nu är vi ensamma hemma jag å Elin då J är i Umeå till torsdagskväll.
Han är på nån utbildning med Byggnads, alltså en facklig kurs.

Idag fortsätter jag väl med det jag gjorde igår,
lyckades icke meja ner något av de två tvättbergen till grunden,
så det är bara att ta nya tag.





7 kommentarer:

Nilla sa...

Hoppas utvecklingssamtalet kan bringa klarhet i vad som känns jobbigt för Elin. Är ju jobbigt när de inte säger något själva. Kram

Annie sa...

Hoppas också att samtalet kan ge er nåt svar ..:)
Fin bild på Elin :)

Ja kaffe är ett måste för mig på morgonen-kaffetunna som jag är .. ;)

Hoppas Du får en skaplig och så bra dag som möjligt!

Kramar*

Ami sa...

Hoppas ni får klarhet i november på utvecklingssamtalet!
Kram

Ama de casa sa...

Du kanske kan kontakta läraren innan dess? Fast nu är det ju snart november...
Kram

znogge sa...

Hoppas ni kan bringa klarhet i det hela före utvecklingssamtalet. Kul att Elin börjat rida. Önskar själv att jag vågade men nej...

Kram

"LillaSyster" sa...

Vore jag du skulle jag kolla med läraren innan samtalet, ringa typ redan idag. För att gå till skolan och inte må okej - nä det vill ju ingen. Och om det nu är något som är fel i skolan "straffa" henne inte med att hon inte få gå och rida om hon inte varit i skolan. Du förstår nog vad jag menar. Ibland kan man ju må pyton utan att riktigt själv kunna sätta fingret på vad det är som är fel. Kände bara igår när jag åkte från jobbet att något äter energi just nu.... men vad jag vet inte riktigt? Tur att det känns bättre idag igen =) Jo, jag har en pionrabatt men inte ut mot gatan utan uppmed hela garageuppfarten typ 14 meter eller så! Hoppas att det löser sig för Elin snabbt och att din pappa får ordning på slagen. Kram från ett regnig Östergötland

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

hej
ja dennis kräktes även 2 gr under natten men inte efter det och han har precis lyckats äta mat ordentligt så tror och hoppas det värsta är över. men han tar en hemma mys dag i soffan idag och imorn.
och nu har jag världens huvudvärk - det blir för lite sömn för mig.
hoppas ni får lite klarhet hur elin mår på mötet i skolan.
kram kraam