måndag, oktober 24, 2016

Måndagmorgon



Efter en natt som som varit sämre blev det då måndagsmorgon,
jag vaknade vid halv 4 av magvärk å illamående,
sedan kom ångesten helt ovälkommen å där låg jag å kunde icke sova,
vid 6.15 så somnade jag... jaa då var det så dax,
sedan strax före 7 så var det så att säga God Morgon.


Ett flertal mornar denna termin har Elin klagat över ont i magen,
en av de saker jag får ångest av är ju rädslan att hon inte ska trivas på skolan,
efter sommarlovet och börja i 4an med ny lärare å nytt klassrum så är något fel,
självklart har jag frågat och ja vi försöker ju på alla vis få henne att må bra,
men det är svårt då Elin själv inte säger om eller vad som är fel.

Elin ville vara hemma från skolan idag eftersom hon hade ont i magen,
hon ville dessutom få gå till stallet å rida ifall hon mådde bättre...
men då det inte blir någon ridning om man är hemma å sjuk...
så väljer hon att gå till skolan.



Idag är J politiker, borta typ hela dan,
jag hoppas han är hemma senast 17.00 annars får han äta uppvärmd mat,
Elin ska som sagt på stallet å jag ska lämna henne där 17.30 så vi kan icke vänta.



Vad jag ska hitta på idag... typ så lite som möjligt,
jag har väl planerat att starta med att återvända till sängen typ direkt efter det jag lämnat Elin på skolan om en strax.

Sedan finns det ju en del måsten som jag icke slipper undan.

Jag må vara sjukskriven å icke kunna jobba, 
men vissa saker måste jag ju göra,
om jag icke gör det gör ju ingen annan det.

Vi har två olika berg i tvättstugan,
ett rent tvättberg som måste sorteras å förpassas dit det hör hemma i väntan på användning å ett orent tvättberg som ska sorteras å tvättmaskin ska köras.



Men nu är det dax att förflytta mig härifrån å ut i bilen.
Om typ 20 minuter börjar Elin skolan å vi bör väl vara på väg.



9 kommentarer:

znogge sa...

Ont i magen kan stå för väldigt mycket. Hoppas att Elins är av harmlös sort och att trivseln inte spökar. Hoppas du får en fridfull dag.

Kram

Annie sa...

Kan förstå din oro, hoppas hennes magont inte är nåt allvarligt eller att det beror på nåt i skolan.
Hoppas det är nåt lindrigt, så svårt med magen .. kan ju vara så mycket olika saker.

Jobbigt med måendet och ångesten :/ den känns till.

Hoppas Du ändå får en hyfsad dag, trots måendet :)

Sv: Ja så är det nog :)
Har hellre snö än slaskväder ;)

Kramar

Ama de casa sa...

Håller med övriga, och hoppas att Elins magont försvinner fort. Och din också, såklart.
Kram

Ami sa...

Jag hoppas också att Elins magvärk bara är något tillfälligt och att den snart ger med sig!
Kram

Nilla sa...

Förstår din ångest. Som mamma vill man ju att barnen ska må bra hela tiden. Kram

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

stackars elin. försök få henne berätta. för hon väljer ju att gå för att få rida.
Hoppas magvärken försvinner. förstår att du inte mår bra.
man vill ju att ens barn ska älska skolan och att vara där.
kraam

deninrekampen sa...

Sv: Nja ibland kan det vara om jag tagit medicin för sent men det har jag inte gjort på väääldigt länge, sen kan det vara om jag sovit för mycket, men det har jag inte heller gjort.. Så denna gången var det väl för att jag har så pass stark ångest att kroppen inte orka jobba igenom det.. :/

För denna gången kändes det som att typ bröstbenet skulle gå i sönder :(

Stackare att du vakna o mådde så :( Hoppas du mår bättre nu, kram! <3

Therese sa...

Jobbigt, hoppas det löser sig med skolan/den onda magen ❤️

BP sa...

Har läst att det är många barn/ungdomar som har ont i magen och har haft det rätt länge. Stress i skolan? Mobbing? Ingen verkar veta säkert, då barnen ofta vägrar berätta som Elin.

Min lilla teori är att hon märker att du mår sämre just nu och att hon vill ha "koll" på dig och ditt mående genom att stanna hemma från skolan. Det är bara en känsla jag har, för barn är känsligare än man tror.

Åsså verkar det som så att det är du som står för det mesta av markservicen hos er. Det skulle jag absolut ändra på.

Vi har inga tvätthögar. All smutstvätt hamnar i en tvättkorg. Den (tvätten alltså, inte korgen) slängs in i maskinen som gör jobbet. Sedan torkas högen och viks direkt i tvättstugan. Å det är inte jag som viker om man säger så. Total arbetstid för två maskiner med tvätt cirka 20 minuter i veckan. Tvättiden tillkommer.