söndag, oktober 09, 2016

Liebster Award


Jag har fått en Liebster Award från http://deninrekampen.bloggplatsen.se/

Tack så mycket min vän,

Reglerna är:
  • Nämn vem personen är som  nominerat Dig och tacka
  • Svara på de elva frågor som ställts till Dig
  • Nominera elva stycken nya bloggar - detta kommer jag dock icke att göra
  • Ge de elva nya bloggarna som Du nominerar elva stycken nya frågor
  • Se till att uppmärksamma de elva bloggarna om att de blivit nominerade till Liebster Award
FRÅGOR 

Vad är Ditt drömyrke?
Drömyrke... jag hade planer på att bli Socionom,
jag hade tänkt påbörja en utbildning då jag plötsligt blev sjuk, 

Idag har jag en dröm om ett kombinerat café/loppis här hemma på gården, 
 

Är Du beroende av något?
Jo men visst, jag är beroende av min man & dotter, av mina hundar, 
av att veta att mina föräldrar mår bra,

Sedan är jag ju beroende av kaffe, te och att ha en bil som startar då jag behöver den, 
 

Har Du en favoritblogg? I så fall, vilken och varför?
Läser en massa olika bloggar som alla är bra på sitt vis,
annars skulle jag ju icke läsa å kommentera... 

Har alltså ingen direkt favoritblogg. 
 

Ångrar Du något i Ditt liv?
Egentligen nej, jag ångrar ingenting jag gjort...
Kanske ångrar jag att jag inte gjorde mer av mitt liv innan jag blev sjuk,
Jag borde väl tagit chansen då... 

Tror Du på andar?
Andar... vet inte riktigt vad jag ska svara på denna fråga,
jag tror det finns mer här i världen än vad vi kan se med blotta ögat,
det finns absolut mer än vi levande människor... 
men nej jag tror inte på GUD eller spöken,

Har Du några fobier?
OMG Å YES jag har värsta råttfobin å dessutom enorm ångest att drunkna, 
detta gör att jag inte klarar av att åka båt, 

Tror Du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej

Om Du skulle välja En bok att läsa om och om igen, vilken skulle Du välja?
Jag har svårt att läsa samma bok om å om igen så nää jag vet faktiskt inte vilken bok jag skulle välja,
rent spontant hur dumt det än låter tänkte jag faktiskt på BIBELN,

Vilket minne har satt sig mest i Ditt minne, alltså en händelse, vilken är det då?
 Det senaste är ju minnet då min far låg i respirator å läkarna inte visste om han skulle överleva,
Även Elins brutna arm liksom då Elin blev inlagd på Sjukhus som 2åring (2008) då hon var uttorkad å läkarna pratade om att hade vi kommit in nån timme senare hade det blivit komplikationer,
samt natten då J åkte in med ambulans - misstänkt hjärtinfarkt - då jag var gravid våren 2006 är ett otäckt minne, och när min mor fick en stroke 2007,

Vad är det bästa med Dig?
Jag frågade min man vad som var bäst med mig:
han svarade att jag var omtänksam å brydde mig om andra,

Jag kämpar som en tiger för dem jag bryr mig om,
jag går genom eld & vatten för att mina närmaste ska må bra,



Bildresultat för bibeln

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Grattis till Awarden! Braiga frågor och svar :-)

TantGlad sa...

Det var kul att läsa dessa 11 frågor och svar från dig.
Ps....åka båt gillar nog inte riktigt jag heller. Har lite drunkningsfobi.

Kram vännen och trevlig kväll.

BP sa...

Stort GRATTIS till awarden. Kul att lära känna dig lite mera. Gillade frågorna och dina svar. Mycket som jag inte visste om dig, bland annat att du hatar råttor och är rädd för att drunkna.
Åsså var svaret med bibeln en överraskning. Har faktiskt aldrig läst bibeln utan har hållit mig till att läsa om Harry Potter i stället;-)

Att du bryr dig om andra har jag förstått. Hoppas att de bryr sig lika mycket om dig!

Freja sa...

Grattis till utmärkelsen, kul att få veta mer om dig!

Days by Johanna sa...

Kul och läsa! :)

Ja jag vet du nämnt din och Elins samsovning vid annat tillfälle, Vi har väl babblat om sömn då med :)

Tack snälla rara du för dina många fina grattis! :)

ullie sa...

oj a kul jag är så dålig på att skriva sånt men gillar att läsa dem

ja du gumman du vet ju hur det e att ha ont.. skit! o gnällig till tusan ja orkar inte typ ..
jodå måste ringa om det fortsätter är ledig i morg så ska se hur det fortgår men vågar inte äta speciella saker

sov så gott vännen vi hrös i morgon kramar <3

znogge sa...

Grattis till den välförtjänta awarden! Kul att få veta lite mer om dig :D

Kram

Annie sa...

Kul att läsa om dig :)

Kramar

deninrekampen sa...

Sv: Nja, tröstätandet är ju där hela tiden, läkaren brukar säga att det tillhör min OCD.. typ.. Så trött på det :(

Roligt att läsa dina svar! Jobbiga minnen, men verkar som att allt gått bra ändå?

Hoppas du får en bra måndag! Kram <3