tisdag, september 13, 2016

Söndagens promenader OCH lite fortsättning om avgiftbelägga användning av elljusspår


Med anledning av detta blogginlägg, 
kan jag väl erkänna att troligtvis är jag den Åsele-bo som utnyttjar elljusspåret flest gånger under barmarkssäsongen, skulle jag betala 10:- /dag skulle det kosta mig 1800:- minst om året, ja jag räknar på sex månaders barmarkstid... det har jag tyvärr icke råd att betala för att gå promenad, kan väl säga som så att då finns det andra alternativ.

J lade ut mitt blogginlägg på sin facebook sida,
vilket fick både privatpersoner å politiker att reagera,
jo jag anser att jag har rätt till min åsikt,
ett mycket dumt förslag att ens fundera på att avgiftsbelägg elljusspåret,
dessutom för vad ska kommunen ta betalt för?
Det mesta runt omkring elljusspåret sker ideellt vad jag har förstått... eller har jag fel?
Och genom kommunalskatten betalar vi väl redan för kommunal service,
dit räknar jag bl a elljusspåret.

Jag skulle kunna tänka mig att betala medlemsavgift till ÅIK för att jag nyttjar elljusspåret.



Promenad nr 75
söndag 11 september








Som synes startar Frost på samma ställe som Bullen avslutar,
fast från lite olika håll...


Promenad nr 76
söndag 11 september





Mellan 5 - 11 september blev det 10 promenader,
jag har gått drygt 19 km under veckan,
under septembers första elva dagar har jag gått 3 mil

8 kommentarer:

Nilla sa...

Förstår dig, det låter ju väldigt udda att ta betalt för att medborgare ska få nyttja elljusspåret. Kram

Ama de casa sa...

Helt galet förslag... Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga!

znogge sa...

Bra att ditt inlägg hamnade på FB för förslaget är allt annat än bra. Medlemskap skulle jag också kunna tänka mig att betala men inte mer än så.

Kram

TantGlad sa...

Himla konstigt. Ta betalt?? Näe vad dumt.

Duktig är du på att promenera.
Kram från mig

BP sa...

Är så himla stolt över dig! Ja, över J också som publicerade ditt inlägg på sin FB-sida. Då har du gått i bräschen för att starta en debatt eller förhoppningsvis en folkstorm i din kommun. Stå på dig och spä gärna på lite! Sådana som du behövs bland alla "ja-sägare" och lagom Svenssons!
Bra gjort Nalta!

ullie sa...

va är dt för idioter!!!
Alltså de är ju inte innne i verkligheten lovar han skulle aldrig själv betala det
Åh förlåt men blir så arg jäkla gubbar! <3

bra att han publicerade det tycker ja bravo j
du är så himla duktig på att gå vännen heja dej o vossingarna <3
kramar o vi hörs i morgon

Annie sa...

Va? Vill dem ta avgift för dem som använder elljusspåret?
Låter verkligen galet och konstigt ...

Du är en hejare på promenader :) bra gjort av dig ;)

Aha vad kul att höra, att du haft det intresset :)
Kanske du kan hitta tillbaka till det .. :)

Detta är verkligen positivt för mig-med tecknandet och målandet :)
Går in i min lilla värld och "bubbla" då :)

Och så kul med nya instakontot oxå :)

Hoppas du får en hyfsad dag!

Kram :)

"LillaSyster" sa...

Bra promenerat och bra att du tar upp saken om avgift. Håller med dig, det finns ingen anledning att avgiftsbelägga spåret. Ha en fin onsdag! Kram