onsdag, september 28, 2016

Promenad nr 97 & 98 - nära målet


Om en stund, 7.45 ska jag skjutsa Elin och hennes gitarr till skolan,
gitarren ska jag lämna på Musikskolan så den är på plats då Elin ska spela,
efter detta ska jag hämta min far och skjutsa honom till Sjukstugan,
han är kallad på diverse provtagning å återkoll...
nästa vecka har han en träff med läkaren,

Vädret är inget att glädjas över,
regn å trist, inget som lockar till utevistelse direkt,

Ikväll är det sista gången för denna höst för mig & Frost på Brukshundsklubben,
nästa gång blir till våren då aktiviteterna kör igång igen,
förhoppningsvis regnar det icke...

Min förkylning har blivit bättre, förutom min elaka hosta,
jag har dessutom huvudvärk och snorar fortfarande,
men nu finns det hopp om liv,

I eftermiddag måste jag hämta hem Elin & gitarren, 
då hon inte kan gå hem i regn med gitarr - den kan ju bli skadad,





Promenad nr 97
tisdag 27 september


Promenad nr 98
tisdag 27 september



Eftersom jag har 48 promenader som jag aldrig hann gå mellan 1 januari - Midsommarafton 2016 satsar jag nu i första hand att gå dessa "kvarvarande" promenader,
så från 1 oktober till Nyårsafton är målet minst 48 promenader.

Men först har jag två promenader kvar att gå,
100 är målet...


10 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Vi har oxå regn idag... Men nu är du nära målet! Heja heja!

znogge sa...

Så bra jobbat och nu är du verkligen nära. Hoppas det går bra med återbesöket och att logistiken fungerar som den ska :D

Kram

lenaiwales sa...

Bra gjort! Nära målet nu!
Ha en bra dag!

Miranda Frings sa...

Här är det blåsigt och regn. trist! Har plockat rödgul trumpetsvanp och jagat. Tycker du gör det bra!!! Du är nära nu! Kram

Miranda Frings sa...

Här är det blåsigt och regn. trist! Har plockat rödgul trumpetsvanp och jagat. Tycker du gör det bra!!! Du är nära nu! Kram

Ina sa...

"Det regnar här i Stockholm idag" också... Bra att du har möjlighet att skjutsa. Skönt att du mår lite bättre. Kram

Nilla sa...

Här är också blåsigt och regnigt :-( Finns det inget regntåligt gitarr skydd att köpa? Här hade dottern ett vadderat i gore tex som hon dessutom kunde bära som ryggsäck. Kram

Ama de casa sa...

Vi kommer nog att bli regnade på också, fast först imorgon. Men, men. Det visar sig sen hur det blir.

Nu är du RIKTIGT nära - grattis! :-)

"LillaSyster" sa...

=) Kommer att gå så bra med målet till nyår!

Therese sa...

Hejja dig!!! Här går det i ett, var i säng efter tolv i natt å så en fullmatad dag idag för att förbereda en ännu mer fullmatad dag i stan i morgon, lär passera Åsele tidigt i ottan å sent på kvällen... Kram