fredag, september 02, 2016

1 september - promenad


Igår torsdag gick jag promenad nr 62,

en fin kväll med sol å värme,





 Ankdammen
Bullen var rejält intresserade av fåglarna,
hade han fått så hade han hoppat över staketet,
men så roligt fick han inte ha..

 Lappgubben

 Åsele Centralskola
förskoleklass till 9an,


En promenad med Bullen genom samhället medan Elin tränade karate,

Ett av September månads mål är ju att jag ska ta hundpromenad inne på samhället,
miljö och social träning för the dogs 

För the dogs som mest är vana med skogspromenader å avskildhet, 
blir även det livlösa samhället Åsele en upplevelse,
jag tror ju att det precis som för människor är bra för hundar att få uppleva något nytt,
miljöombyte, nya dofter, ljud och djur,

Bullens första - av två - promenader inne på samhället avklarad.


38 promenader kvar till 100.

10 kommentarer:

Nilla sa...

Ser jättemysigt ut. Kram

Annie sa...

Så härligt :)

Sv: Vad bra, tack för det :)

Du får min mejl här också annie.c.jansson@gmail.com :)

Ja allt påverkar ju verkligen.

Kramar!

Therese sa...

👍 och nu tar jag helg. Sååå skönt. Och det gick förresten fint hos tandläkaren, ska åter först om 18 månader :-)

Veiken sa...

Vackert promenadväder i vackra omgivningar! Just nu kom regnet och det ska väl stanna i natt också var det någon som sa! Kramar

"LillaSyster" sa...

Perfekt promenadväder!

Ama de casa sa...

Taskigt att inte Bullen fick jaga lite fåglar... ;-)

Ser ut som ni klarade den promenaden alldeles utmärkt! :-)

znogge sa...

Så Bullen är inte en fågelhund ;-) Kanske lugnast så!

Kram och trevlig kväll!

BP sa...

Det här är nog det vackraste bilder du lagt upp - ever alltså. Vilken härlig blå himmel! Å kolla molnformationen i bid 2. Helt underbart!

Det är så fint i Åsele. Men jag måste ärligt medge att jag skulle få lappsjuka efter max en dag. Precis som du säger är det ju folktomt där ni är. Ingen större skillnad alltså mot skogspromenaderna om du frågar en asfaltbonde som mig, men det gör du nog inte - fråga alltså;-)

BP sa...

Svar: Hahaha! Om jag bara orkade med att hålla min blogglista uppdaterad så hade du funnits där för länge sedan;-) Jag brukar "behandla" min blogglista som mitt hem - alltså om jag köper en ny pryl så skan minst en pryl bort;-)

deninrekampen sa...

Sv: Va bra att du fick utskrivet! Så du slipper all värk!!

Gick det bra hos optikern?

Ska kolla mailet, antingen strax eller imorgon när jag vaknat ;)

Va rädd om dig! Kram