söndag, augusti 21, 2016

Herkules - Zack


Bok nr 28/ En bok i veckan under 2016

 

Zack

Alla hjältar föds ur tragedier

Fyra burmesiska kvinnor från en massagesalong i Stockholm hittas brutalt avrättade, 
och en femte dumpas svårt stympad utanför Södersjukhuset. 
Att döma av hennes sargade kropp har hon blivit attackerad av djur.
   Kriminalinspektör Zack är en komplex antihjälte med ett mörkt förflutet. 
Med modet hos en odödlig försöker han städa upp i det moras som är Stockholms kriminella värld, samtidigt som han kämpar mot minnena från en stjärnklar natt med lukt av blod och gräs.
   På nätterna hänger han på klubbar och drar kokain med samma personer som han borde sätta dit. Jagad av polisens internutredare försöker Zack förstå drivkrafterna bakom massagemorden. 
Handlar det om kvinnohat, rasism eller människohandel? 
Det enda som är säkert är att fler kvinnor kommer att dö
om han inte hittar mördaren i tid.

av det nya författarparet Mons Kallentoft och Markus Lutteman.

7 kommentarer:

Misstossequeen sa...

Svar: Vad förstår du inte?

ullie sa...

och jag gillar ju dej <3 <3 min goaste vän <3
ja jag blev allt lite rädd där =) puss

vi hade runt 50 gäster ett bröllop ihiop med ebbas barndop så vi ville ha lite folk

ta du en bild kommer inte avskcäckas ditt stora rum .. hi hi kanske tur vi gillar olika ? Hur hade det varit om vi allal gillade samma ha ha :D
kramar fina du o ha en fin måndag
ja tvättar in i det sista här o är redan trött bådar gott för måndag hahah

BP sa...

Du är en baddare på att recensera böcker! Skulle aldrig kunna skriva recensioner, vilket betyder samtidigt att jag aldrig skulle få gratis böcker för utvärderande heller som några av mina bloggkompisar har lyckats med. Läste boken när den kom ut och jag bara ÄLSKADE den.

deninrekampen sa...

Sv: Tack <3

Hoppas du har haft en bra söndag! :) Kram

Misstossequeen sa...

Svar: Det är ett inlägg från min riktiga dagbok som jag har här hemma, som jag skrev i dagboken förra året..

znogge sa...

Hart läst deras övriga böcker men inte denna...

Kram och god måndag!

Trollet sa...

Oh, låter bra. Härligt med boktips när hösten närmar sig.