fredag, augusti 12, 2016

Dagen efter


Igår var det en vansinnigt avslagen och o-kul dag,
jag försökte så gått det gick att bita ihop å gilla läget...

Att frysa, må kräkilla å ha en värkande kropp gör inte livet roligare,
att dessutom få skrämmande nyheter... 
som till kvällen - i viss mån blev lugnande - gjorde dagen orolig,


 Värkande, protesterande kropp,
så länge jag går, står, aktiverar mig på nå vis fungerar kroppen hjälpligt,
efter stillasittande, liggande så kan jag knappt röra mig,

Ländryggen, vänster höft, båda benen å fötterna värker oavbrutet,
jag stapplar fram som på två timmerstockar, 
till dess jag har lyckats tvinga benen att samarbeta,
går dock haltande,
lite vaggande å är inte helt stabil då värken ibland skjuter till å jag snubblar,

Hur dumt den än låter så går jag mina promenader med the dogs,
just då när jag väl kommit igång så känns det bättre att gå, röra mig,
efteråt då jag satt mig, då kommer kraschen...

Igår kväll då jag halvlegat framför tv:n å sett på Ett fall för Vera i ca 90 minuter, 
kunde jag nästan icke ta mig upp från liggande läge, 
å att ta mig in på toa var ett företag som tog lång tid å var besvärligt,


Ett fall för Vera 

Tog värktabletter vid 22tiden å lade mig vid 23.30,
fram till dess låg jag ju framför tv:n,
somnade nån gång efter kl 1 å vid 5.30 var jag tvungen att stoppa i mig värktabletter,
då hade jag legat vaken sedan 4 mer eller mindre, 
detta eftersom värken gjorde mig sömnlös å sängen obekväm,

Klev upp 8.30 men återvände till sängen,
orkade inte med att starta dagen,
kroppen värkte oavbrutet å jag ville helst dö... eller lägga mig under täcket igen,
jag å Frost tog sovmorgon å klev upp strax före 11,
nu efter en omgång värktabletter å lite rörelser,
så känns det som om det finns hopp om liv,

För övrigt har jag fått brev från Försäkringskassan,
de har gjort en uppföljning och även avslutat... de har kommit fram till att mitt liv,
min sjukdom, min funktionsnedsättning fortfarande ger mig rätt till sjukersättning,
eller det är väl min arbetsförmåga som de har bedömt å ansett den är oförändrad,

Det märkliga är att ingen har tagit kontakt med mig,
jag visste inte ens att det gjordes en uppföljning, en utvärdering av mitt mående,

Nå väl med tanke på hur jag har mått sedan onsdag kväll så är det rätt beslut,
just nu är jag absolut till 100% helt obrukbar å har en funktionsnedsättning,
men det finns ett litet hopp om fortsatt liv...

4 kommentarer:

Ami sa...

Men din stackare! Så hemskt att du har så ont!
Hoppas det känns bättre!
Kram och trevlig helg

znogge sa...

Din stackare! Men skönt i alla fall att försäkringskassan inte bråkar med dig. Ibland kan de vara helt hopplösa att ha att göra med! Muggen är i alla fall helt underbar :D

Kram och ha det så bra som det går!

Lapplandsjäntan sa...

Mitt i allt elände måste jag säga att texten på muggen var klockren! Kanske skulle göra sig bra på en tröja? 😁

Ama de casa sa...

Men stackars du! Fy vad jobbigt att ha sån värk hela tiden... Minns med fasa hur jag mådde i kroppen efter "överfallet" på basketmatchen i Miami. :-(