torsdag, juli 07, 2016

Vad jag läser under 2016


 

  Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år

 

Boklista

1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov
11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13)
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)
21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24) 
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
 23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27)

Avdelning 73 (inbunden) 

Det har tagit lite tid att läsa, men boken var bra,
rekommenderas... men läs dem i rätt ordningsföljd,
denna bok slutar med en rejäl cliffhanger...

13 kommentarer:

znogge sa...

Många bra och spännande böcker har hunnits med ser jag. Jag läste inte en enda i Skottland, förutom guideboken då, så nu måste jag till bibblan och fylla på med nya!

Kram

Ama de casa sa...

Jag gillar inte cliffhangers... :-)

Therese sa...

Så fin docka Elin gjort! Och ja, jag gillade denna bok å måste verkligen läsa fortsättningen! Kram

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

oj det var många böcker. jag har nog inte läst annat än småbarnsböcker senaste åren tyvärr. fast jag gillar att läsa.
ja dennis var jätte glad att få ha vart med i bageriet igår.
nu får vi se bagare eller tv stjärna. hehe *s*
kram på dig

Misstossequeen sa...

Åh jag måste bli bättre på det här med att läsa! Jag köper hem böcker, påbörjar dem men läser aldrig klart dem :(

Svar: Hej och jätte kul att du hittade hit :D Hopps du väljer att stanna kvar :)

Haha man får vara nyfiken men jag suger på den karamellen lite till ;)

Days by Johanna sa...

Ja man måste verkligen besöka minst en marknad sommartid! blir En till om 2veckor! Då skall Hugo och jag åka karusell! :)

Days by Johanna sa...

Jag köpte 14par strumpor för 100kr till Erik och marknadsgodis till mig (och Hugo) Tror det blir mer nästa marknad, den är lite större och bättre och gå på.

"LillaSyster" sa...

Svar: Rätt gott om fästingar, i alla fall på katten, jag har klart mig rätt bra. Peppar peppar ta i trä, har bara haft ihjäl fem mördarsniglar på hela säsongen tror jag. Men det har ju inte regnat så mycket heller. Nu ska jag lägga mig och läsa! Kram

BP sa...

Gillar Sofie Sarenbrant skarpt. Den här står på inköpslistan:-)

ullie sa...

ja äntligen är de piggare o det märks på munnen som går i ett suck =)
vilken härlig lyx ni hade me pizza idag sånt behövs verkligen
!
Vi ska nog ha lite mys här i morg maken jobbar heelga helgen så litee extra blir det nog

i morg jobb för min del så nu skriva inlägg o sen sängen
kramar o natti

Emma sa...

kul med massa boktips :)

sv; Jo den är lite lång, men blir nog ännu längre när sambon börjar jobba och jag går själv här hemma.

Annie sa...

Kul med boktips! :)

Sv: Ja verkligen, dem har ingen koll :/
Det är ju så Mycket mer än att "vårda" ..
Blir tokig på sånt :(

Hoppas du får en bra dag :)

Kram

TantGlad sa...

Önskar jag vore lika duktig på att läsa böcker som du är. Många fina böcker och tips.

Kram denna mindre blåsiga dag