fredag, juli 01, 2016

Positivt och lite planering






I onsdags var jag med min far till Lycksele Sjukhus för elkonvertering,
elkonvertering = omstart av hjärtat,
direkt efter behandlingen tyckte pappa det kändes bättre,
om det var så... eller om det var inbillning... hur som helst kändes det positivt,

Även idag fredag, två dygn efter omstart av hjärtat känner pappa sig bättre,
förhoppningsvis håller detta i sig och pappa blir piggare,




Igår torsdag var Elin till Sjukgymnasten i Lycksele och Robotarmen blev bortplockad,
sjukgymnasten visade diverse övningar Elin ska utföra för att återfå rörlighet och styrka,
att det gör ont är självklart och Elin ska få alvedon mot värken,
går "träningsvärken" icke över under natten ska vi höra av oss - kontakta läkare,
men förhoppningsvis går allt planenligt 
och efter nästa återbesök om två veckor blir Elin friskförklarad,
mycket av träningen är lek på olika vis, att våga använda armen, 
att simma är bra övning... förhoppningsvis blir det en varm sommar,

 
2 juni

 
 30 juni 


J & Elin vill så klart ut å åka husvagn,
jag har inte direkt någon lust eftersom det innebär problem,
problem både med min far och hundarna,
nu kanske det ordnar sig med min far/föräldrarna då min 08a syster kommer på besök,
har mina föräldrar sällskap, någon som finns till hands ifall det händer något känns det bättre för mig och jag kanske slipper värsta oron, ångesten,


Så kanske kan vi åka ut med husvagn mellan 19 - 22 juli,
om jag nu har tur och får en hundvakt... det måste ju oxå fungera,
vi kan ju inte lämna hundarna själva,
och nej min 08a syster är inte lämplig som hundvakt,
både hon och hennes flickor är hundrädda,
Bullens medicinering gör ju omvårdnaden mer problematisk,


 

7 kommentarer:

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

tack
kul du säger det många av mina vänner som skrivit att man ser Angelina i den bilden. så olika vad folk ser tycker jag. Nu ska det lagas mat igen fiskpinnar och spenat till fredags middag för oss sjuklingar hehe.
stor kraaam

Veiken sa...

Skönt att läsa om goda nyheter hos dig! Jag håller tummarna så att det fortsätter så! Kram

"LillaSyster" sa...

Heja Elin! Det är bara att kämpa på med gymnastiken. Skönt att din pappa mår bättre. Ha nu en bra helg! Kram

BP sa...

Det låter positivt vad gäller din pappa. Äntligen lite goda nyheter.

Vilket fint ärr Elin har! När jag var liten var jag alltid riktigt stolt när jag fick behålla ett "märke" efter ett fall eller så. Ja, jag vet att jag ärkonstig;-)

Om jag vore dig så skulle jag skippa husvagnssemestern och stanna hemma. Lite lugn och ro, igen extra stress. Å att åka bara så få dagar är inte värt besväret tycker jag.

Ami sa...

Så roligt att höra att det känns bättre för din pappa! Och förstår att Elin är glad att hon blivit av med sin robotarm :)
Hoppas det löser sig med vovvarna också, så ni kan åka iväg en sväng med husvagnen!
Kram

Decdia sa...

Vad skönt för Elin att vara av med ställningen!
Hoppas att ni får tag på en vakt så att ni kan komma ut på äventyr!

Nilla sa...

Vad härligt med positiva nyheter <3