lördag 9 juli 2016

Lördag 9 juli


 Lördag

Vi har varit ute på äventyr,
vi startade med att tanka bilen på OKQ8,

 

Vi lämnade Lappland och körde mot Jämtland,

 

Tre bilder på en Elin i Strömsund,



 

Elin & Jerry går som alltid en bit framför mig,



Vi var å fikade på ICA Simonssons Café,





 

Elin fick en ny keps...


Skotertävling på Ströms Vattudal,




En av skotrarna sjönk och typ försvann... föraren klarade sig troligtvis oskadd,
det var då ingen som nämnde att  han gjort sig illa,




Ett besök på marknads/tivoliområdet innan vi lämnade Strömsund,
tyvärr var Elins farfar & farmor icke hemma 
(det visste vi redan innan vi bestämde oss för ett besök i Strömsund) 
Farfar & farmor är i Norge och hälsar på farfars mamma... Js farmor,
det är inte alla 71åringar som kan hälsa på sin mor...

 

Sockervadd hör till Marknadens go' saker,

Nu har vi varit på årets första sommarmarknad,
ett par till lär det bli innan sommaren är över...

Det finns nämligen planer att ta med mina föräldrar och bege oss till Junsele Marknad,
nu beror det på vädret... utomhusaktiviteter är ju väderkänsliga,
dessutom bör min far känna att han orkar... han är ju tvungen att vara delaktig,

10 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Fina bilder från en härlig sommardag! Jag tror att det var precis vad ni behövde - rymma hemifrån ett litet tag och bara ha roligt! (Inte så kul för skoterföraren då, men en trevlig utflykt för er) Ha en bra söndag! Kram

"LillaSyster" sa...

Känner jag dem rätt har de köpt ytterligare något till oss i London. Inte för att det behövs några presenter, de är ju alltid snälla och ställer upp då vi behöver kattvaktshjälp=) Men vi ger ju också dem presenter - ett evigt bytande egentligen, men så får det väl vara då! Det är guldvärt att ha någon som bor nära. Sen har jag lovat att sköta deras växthus med..... men det ska nog gå bra! Kram

BP sa...

Vilken toppen utflykt! Älskar marknader, men här finns det tyvärr inte så många. Å här har vi definitivt inte skotertävlingar på vatten. Har sett en enda sådan - om du menar snöskotrar på vattnet alltså - i Östersund och jag måste säga att jag var impad. Å skotrarna sjönk ju allihopa - till slut alltså. Men det var himla roligt att titta på faktiskt!

Å vilken fin fotomodell Elin är, bland annat med sin fina nya keps.

Emma sa...

Så härligt! ¨

sv; Nä, inget drygare än väntans tider tycker jag :P haha.
Vill ha bebis i famnen och bli av med alla smärtor och krämpor :)
Färdigbakad är han, han ska bara bli redo för att möta den stooora världen :)

BP sa...

Svar: Jag vill egentligen inte heller att Frankrike ska vinna, då jag tyckte att det tyska laget var bättre i semin.

Men Portugal är inte heller ett lag vars spel tilltalar mig - tråkfotboll genom hela gruppspelet. Så...

Ja, jag vet att Norrland är fantastiskt! Har aldrig varit längre norr om Umeå, som jag älskade. Synd bara att jag utsattes för era välkända myggor och fick tillbringa en dag på akuten efter ett mygbett. Vi nollåttor är veklingar, jag vet;-)

Lena i Wales sa...

Fina Elin!!!
Härlig utflykt med mycket roligt att uppleva.
Ha en bra helg!

Ama de casa sa...

Ni hade lite längre till marknaden än vad vi har, men det gör det nog desto trevligare att åka dit - varje vecka blir lite väl mycket för min del :-)

Vilken härlig utflykt! :-)

felicia sa...

härligt

znogge sa...

Vilken trevlig dag på alla vis och nog hör marknader sommaren till :D

Hoppas din pappa är så pigg att han orkar följa med.

Kram

Ami sa...

Vilken trevlig dag ni fick! Hoppas din pappa är pigg nog så han orkar följa med nästa gång!
Kram