lördag 2 juli 2016

Lördag 2 juli






Känner mig trött och sliten, typ en ballong som tappat luften 🎈🎈🎈
Troligtvis beror detta på att det mesta runt omkring har lugnat ner sig, jag behöver inte vara lika beredd på kris & kaos, plötsligt hinner jag känna efter hur jag egentligen mår, adrenalin påslaget försvinner å en förlamande trötthet kommer helt utan förvarning,
jag vet ju att jag har kört på under två jobbiga månader, 
utan att ta hänsyn till mitt eget mående... 
 utan bara fokuserat på min far och Elins brutna arm,

Jag har inte gjort mycket idag, bara de där måstena som måste utföras vare sig jag orkar, 
vill eller har nån energi, har dock endast gjort det mest viktiga,
jag har faktiskt legat framför tv:n, kollat på Halv åtta hos mig: England,
hör till ovanligheterna att jag ser tv dagtid,

Startade dagen med en promenad med Bullen, väl tajmat...
 jag lyckades undvika regnet, dock var myggen verkligen på hugget,

Har även varit till mina föräldrar, upplevde pappa tröttare - kan ju bero på vädret, 
sedan mår mamma mindre bra, 
hon har minskat rejält i vikt under dessa två turbulenta månader, 
jag tyckte hon borde ringa doktor då hon har problem med magen... men hon vill inte,

Vi kollade genom pappas olika mediciner å jag är tvungen att ringa Sjukstugan måndag då vissa mediciner strax är slut å nytt recept behövs,
sedan står det "eventuell nedtrappning" på en av medicinerna, 
å det behöver ju en läkare bestämma...


  
Behöver dock icke känna mig ensam då Frost håller mig sällskap,

6 kommentarer:

ullie sa...

pratae om det har du tänkt på att halv åtta hos mej i england ex är annorlunda än här? de säger ofta tex etta gillade ja inte detta är inte gott o detta kunde hon inte laga.. så är det ju aldrig här aldirg nedlåtande eller att personen gjorde misstag eller misslyckade med den rätten helt olikt här men ja kul att kolla på men att samma program o kan skilja så olika

Du måste känna hur du mår men ja vet hur det är man kör i 190 o sen kommer allt på en gång då man slappnar av då kommer ofta min migrän oxå blää

Va rädd om dej vännen o etta trista väder vill inte ja heller ha kramar

Annelie sa...

TACK för kommentaren hos mig, alltid skoj när man ser att man fått kommentarer, då blir jag löjligt glad.. :-)

Vilka härliga hundar du har, vad är det för raser på de..??

"Jobbigt" du verkar ha det, som har ett ansvar gentemot dina föräldrar, när din syster inte kan avlasta dig lite, med "bekymren" som det är = din mammas mage, din pappas mediciner osv.
Du har ju nog med ditt eget.
Håller tummen att ni kommer ut med er husvagn, är era hundar för stora att ta med..??

Vi har ju vårt "vrålåk" = en alldeles ny husbil, när vi ska ut så måste vi också ha kattvakt.

Ha det bäst och ha nu en såå härlig söndag som du kan ha det.. // Annelie

Ama de casa sa...

Du måste vara rädd om dig själv! Inte bara tänka på andra...
Kram

Ami sa...

Ibland glömmer man bort sig själv när man har mycket med de sina! Förstår verkligen att du har det tufft!
Stor kram

"`LillaSyster" sa...

Vila dig med gott samvete. Ha en bra söndag =) Kram

Veiken sa...

Det är typiskt när adrenalinpåslaget försvinner. Man blir trött och helt slut! Var rädd om dig och uppfyll dina egna behov och ingen annans på ett tag! kram