tisdag, juni 28, 2016

Söndag + Måndag = Bilder




Söndag förmiddag pågick diverse aktiviteter ute på vår gård,






Var och en roade sig efter eget val... eller hur det nu var,
enligt J kan man inte åka i väg på utflykt ifall bilen inte är nytvättad,

Storasyster C & R satte upp studsmattan så den står klar när Elin väl får börja hoppa,
på torsdag ska vi till Lycksele - Sjukgymnasten
å då vet vi sedan ifall allt är okey med Elins arm,
 och om hon nu får börja pröva på att använda armen å träna upp styrkan igen,

Lite avkoppling efter väl utfört arbete... vissa fick kaffe å vissa glass,



Storasyster C tar igen sig på trädäcket medan Elin sitter med sin svåger
 ute vid den blivande grillplatsen,
grenen som sticker fram i högra hörnet är vårt 11åriga äppelträd,
vi fick trädet i bröllopspresent...

Vi var ju i väg på utflykt Söndag...

Dit vi kom var det en del fina bilar parkerade... så Yes de fastnade på bild,




Junsele Djurpark



Elin fick en björnkram av Loke





Vi hade tur med vädret, dessvärre tyckte djuren det var för varmt
så de gömde sig i skuggan,
låg å tryckte inne i sina hus, så det blev inte så mycket djurbilder,


 





En skön söndag, kul med lite roligheter och avkoppling,
det behövde vi alla tre, dock kanske speciellt jag å Elin...



Måndagsmorgon 7.30 påbörjades vi pappas besök på Åsele Sjukstugan

 

Allt gick bättre än förväntat... trots en sur sköterska, dåligt med information,
men jag klagar icke... eller jo, jag anser vi kunde fått ett bättre bemötande,
men glad som ett troll blev jag då det gick snabbare än beräknat,



  

Jag hann hem i tid så jag fick träffa å umgås med familjen Strindlund,
Elin hade ett par roliga timmar ihop med sina kusinbarn River, Holly & Rio,
jag satt i köket med Stefan (som är Js brorson) å pratade, pratade, pratade...
Kul för Elin när vissa av hennes äldre kusiner - på Js sida av släkten - 
sett till att fixa jämnåriga barn så hon har nån å leka med.
 Jag är ju väldans glad att jag hann hem å fick träffa dem.

12 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

=)Vad bra att du hann hem =) Nu hoppas vi på bra besked hos sjukgymnasten då så att Elin kommer vidare i sin träning. Ha en fin tisdag! Kram

Lovisa sa...

Låter som att ni hade en bra helg ändå!

znogge sa...

Så bra att ni hann hem så att ni fick träffa dem.Inte det sämsta när de nu ändå var på besök!

Kram

Days by Johanna sa...

Tror inte 1000 räcker på alla år, förr kunde jag skriva 3.4 inlägg om dagen ( när jag hade den tiden haha)

Days by Johanna sa...

Yez island vann, gött!

Härliga bilder du bjuder på

Days by Johanna sa...

Haha ja vi kanske inte vill veta hur många inlägg vi lagt upp *S*

ullie sa...

många fina bilder
ja men du ja tycker alltid att man är så där nervös så man mår illa nästan.
alltså är det svårt att sätta ihop en studsmatta? Barnen tjatar om en här
fin tisdag vännen kramar

Ina sa...

Vilka finbesök ni haft i helgen och skönt att få hjälp med studsmattan också :-) kram

BP sa...

Vilket härligt gladinlägg av dig idag! Å vilken bildkavalkad, där jag fastnade på bilarna. Älskar veteranbilar och Hot Rods, så de var verkligen i min smak.

Ama de casa sa...

Oj vad mycket på en endaste gång - och av det trevligare slaget :-)

Först en kram av glassgubben, och sen en björnkram - inte illa :-)

ullie sa...

ja hade gärna kommit på en fika
Säger stort lycka till i mor nu då tänker på dej kramar

Nilla sa...

Vad härligt att ni fick en trevlug utflykt och roligt besök. Kram