tisdag, mars 01, 2016

Tisdag morgon



Första tisdagen i mars,
årets första vårmånad... eller är mars en vintermånad?


Om ingenting inträffat som jag inte vet om just nu så blir det en tur till Lycksele Sjukhus idag,
inte för mig... eller jo jag ska ju dit... men jag är sällskap.

Om en stund så ska jag hämta min mor och sedan skjutsa henne till sjukhuset.

Min mor ska till sjukhuset för en hjärtkoll... hur allvarligt det är får tiden utvisa.

Meningen var att min far skulle skjutsa... men han mår inte helt okey.
Det är väl så när man närmar sig 84,
vissa dagar är sämre.

Hur som haver... ut å köra bil, chaufför till min mor, det är mitt uppdrag idag.

Förhoppningsvis är vi hemma till 14.30 så jag kan hämta Elin på Simhallen,
om inte så får J göra det, det går ju det oxå.

Ikväll har Elin Tisdax kl 18 på Filadelfia.

Elin har typ aktiviteter inbokade hela veckan...

En bild på Elin från i fredagskväll


En bild på Elin sedan i söndags

Tyvärr tycker vi att färgen har mattats av, efter Elin badade i söndags har håret tappat färg,
blir spännande att se hur håret ser ut efter det Elin haft bad i eftermiddag,
vi vet ju inte hur färgen reagerar på klor.

Vi får se hur det ser ut på torsdag ifall vi går till frisören å klagar...

9 kommentarer:

Therese sa...

Så fin Elin är i håret! Hoppas färgen håller! Å du, kör försiktigt i dag <3

Ama de casa sa...

Vad fint det blev - hoppas det håller för badet! :-)

Håller tummarna för att allt går bra för din mamma!
Kram

Decdia sa...

Häftig färg hon har fått på håret!
Håller tummarna att allt går bra idag.

znogge sa...

Håller en tumme för din mamma och för att det inte ska vara något allvarligt.

Vilken häftig färg! Men klor kan ibland ställa till det. Minns att blonda kompisar fick lite gröntonat hår.

Kram

Nilla sa...

Så snygg Elin är i håret. Tror tyvärr kloret ställer till det. Lycka till med allt. Kram

Ami sa...

Hoppas inte det är något allvarligt med din mamma!

Så fin Elin blev i håret :)
Kram

ullie sa...

nä det va synd i fall det tappar färgen så ska man nästan säga till frisören.

vännen de kläderna tar upp till två veckor innan de kommer men då ska ja visa dem =)
fin dag o ja va med svärmor igår på sjukhuset tog typ 5 timmar pust.
fin dag kramar

Days by Johanna sa...

Då kan man säga du inte har något dyrt sminkkonto :)
Jag köper en mascara om året typ, knappt ens det :)

Att de får expermentera med smink hemma tycker jag är okej, men gå ut med nej nej, inte när de är så små :) Tur Hugo är pojke, slipper man kanske den debatten

Hoppas sjukhusbesöket går bra :)

Veiken sa...

Hoppas att det gick bra med kollen för din mamma. Synd on färgen inte håller på Elin! Kramar