måndag 8 februari 2016

På svenska


Jag har hittills i år sett en svensk tv-serie: GÅSMAMMAN,
samt två svenska filmer, Beck.

Bildresultat för gåsmamman säsong 2

Sonja (Alexandra Rapaport) lever ett bekymmersfritt liv med sin älskade familj. 
Maken Fredriks marijuanaverksamhet ger familjens ekonomi en guldkant. 
Men tillvaron slås i spillror och Sonja tvingas spela ett livsfarligt spel med både den organiserade brottsligheten och polisen för att skydda sina barn. 
Hon kan inte längre vara säker på vilka som är hennes vänner och vem hon kan lita på.
Bildresultat för Beck - Gunvald 

Bildresultat för beck steinar bild 

Jag är ju inget big fan av svensk tv,
tycker oftast att det är sämre än dåligt.

Men dessa tre svenska tv-serie/filmer rekommenderar jag.

Vi såg både Gåsmamman och Beck-filmerna på C More.
Gåsmamman ska ju börja sändas på kanal 5 (tror jag) nu i februari.

9 kommentarer:

Ami sa...

Vi är dåliga på att se film överhuvudtaget! Tiden räcker inte till - vet inte var den tar vägen :)
Men det händer då och då att vi börjar titta på någon när vi gått och lagt oss. Men den brukar oftast vara tre kvällar, för vi somnar alltid :)
Kram

znogge sa...

Jag är dålig på att se filmer och serier men när jag gör det så väljer jag gärna något svenskt. Tycker många av dem är väldigt bra. Men även engelska serier är väldigt bra.

Kram

Days by Johanna sa...

Gåsmamman har jag sett reklam för den verkar bra. Tyvärr har vi inte kanal 5 för tillfället.. :(

Nja, jag hinner inte läsa. För så som jag läser, eller tycker om och läsa är och sträckläsa hela boken, och det hinner jag inte nu. Jag har svårt för läsa några sidor här och sidor där :)

Jag har heller aldrig åkt fast för fortkörning och nu är det ingen risk för det, kör lagligt. ja köra utan bälte är dyrt 1500kr tror jag brossan åkte på för någon vecka sedan...

Days by Johanna sa...

Tur för mig du köpte den förklaringen :) Jag önskar jag kunde göra så, läsa lite då och då...

N sa...

Bra serier :D

ullie sa...

Tack gumman !!
ja man blir som år ber alla rösta o går in för att se när ja va o klippte mej tror de hade internt fritt så ja fick en

Ama de casa sa...

Jag tycker ofta att svenska filmer och serier har så dåligt ljud. Även om jag kan det språket hyfsat i alla fall, så uppskattar jag om det finns textremsor till :-)

Ina sa...

Gåsmamman. måste jag bara se.

Katarina Henriksson sa...

Ser ytterst sällan svenskt. Är för ljudkänslig för att ha volymen så att jag hör tydligt vad de säger och textning funkar inte alltid. I de fall det finns text så retar jag mig bara på att de inte skriver allt de säger, vilket inträffar nio gånger av tio. Ser att det där verkar motsägelsefullt. Men, så är det i alla fall.
Ha en bra dag.