torsdag 11 februari 2016

Bryter ihop, orkar inte...






För det första så NEJ ingen veterinär hörde av sig under gårdagen, 
å då jag strax efter 15 var i kontakt med Apoteket fanns där inget recept.

För det andra så JA jag har nu en tid idag förmiddag hos tandhygienist,
var i kontakt med vår lokala folktandvård igår eftermiddag,
de skulle se vad de kunde göra,
troligtvis spola rent och ha på nån antibiotika... 
ifall de hade något jag inte är allergisk mot,
det kunde bli aktuellt med någon annan åtgärd.

Så till nästa punkt på dagordningen,
igår blev jag dålig igen - kanske väntar eftersom jag åt middag,
min mage gör uppror så fort jag gör avsteg från den så kallade äggdieten.

Hemtrillade köttfärsbiffar var tydligen inte alls något min mage ville äta.





Jag å Frost var tvungna att lägga oss å vila drygt 1 1/2 timme igår efter kl 18,
magkramper, illamående å allmänt dåligt mående.

Kvällen fortsatte efter detta med akuta toabesök.

Jag bryter snart ihop å bara döör.

Yes, det var min onsdag det.

Helt ärligt... ska min mage göra uppror var tredje dag, ska jag inte kunna äta,
va faan ska jag ta mig till?

För tillfället äter jag dag 1, blir sjuk under kväll/natt och äter inget dag 2,
dag 3 kör jag med ägg, keso och magen lugnar ner sig,
jag äter något mer "normalt" dag 1 och ja Ni fattar väl... så fortsätter det.

Det är ju svårt att planera, fungera normalt då jag antingen kan välja att äta å riskera "akut toaberoende" eller inte äta å ha en mage som i alla fall är lugnare.

Jag har ätit "normalt" tre dagar på två veckor.


När J tar med sig Elin å kör henne till skolan,
han ska ju till Umeå, fackligt arbete... kommer hem nån gång ikväll,
då tar jag the dogs å återvänder till sängen för att sova nån timme innan besöket hos tandhygienist.  



Förhoppningsvis så mår jag så pass okey efter besöket hos folktandvården att jag för det första klarar av att köra hem... blir logistikproblem annars.

Torsdagseftermiddagen består ju i att hämta/lämna Elin från kl 14 till kl 19,
från skolan, till å från gitarrspelning,
avslutas med till å från Sporthallen.

Torsdagar är inte den dag jag tycker bäst om på veckan.

7 kommentarer:

znogge sa...

Hoppas verkligen att det går bra hos tandhygienisten. Skulle du inte kunna köra så ta en taxi. Hoppas verkligen att magen lugnar ner sig.Jag hörde någon läkare som sa att mot extremt känsliga magar kunde en låg dos av antidepressivt medel ha bra effekt.

Kram och krya på dig!

badtant.bloggo.nu sa...

Oj,oj...Vilket elände. Hoppas verkligen att du får hjälp så du får ordning på din krångliga mage och att det går bra hos tandhygenisten idag. En stor styrkekram till dig.

Ama de casa sa...

Oj vad jobbigt med allt... Hoppas det ordnar sig på alla fronter!
Kram

Ami sa...

Men stackare :(
Jag hoppas verkligen det ordnar upp sig!
Stor kram

Nilla sa...

Styrkekramar

ina sa...

Stackars liten <3 En tanke slår mig, fast du kanske inte ens orkar, om du har hört talas om candida? Du kan ju titta i gruppen Candida Cleans Sweden på facebook. Detta är ju något jag själv funderar över. Stor kram

ina sa...

Väljer att lägga kommentaren lite längre ned under detta inlägg. Jag har även svarat på min blogg. Om du vill kan vi gärna ha mailkontakt om du behöver stöd oavsett om du går igenom någon diet eller inte.

"Ja en svamp som påverkar hela kroppen väldigt negativt. Eric Bakker är den som grundaren till gruppen, Nathalie, själv fått hjälp av. Han har en hemsida men ännu bättre en egen youtubekanal. Så man kan enbart titta på hans egen hemsida eller hans egna youtubekanal MEN jag är rätt säker på att man inte orkar det om man är tillräckligt dålig, det blir för jobbigt, för mycket information. Jag kan själv känna att jag har svårt att höra och koncentrera mig en längre stund när jag tittar och lyssnar på en del videos. Fast Nathalie har översatt en del så de har svensk text nedanför. Fördelen då med denna grupp på FB är att det har skrivits dokument i pdf:er som man kan ladda ned. Och de är dessutom på svenska. Man kan fråga många om råd. Man kan också boka konsultation med Eric Bakker. Vet dock ej kostnad. Jag tror på detta men har inte orkat ta tag i det själv men det kan ju inte vara så oerhört svårt för oss ändå som redan gjort rätt stora ändringar i kosten kan man tycka. Man kör en reningsvecka och sedan detox antal veckor gånger år man varit sjuk så det är ingen quickfix. Kanske någon kan hjälpa dig om du inte vill skaffa facebook tillfälligt? Jag kanske kan hjälpa? Du får inte sluta försöka! Kram"