tisdag 9 februari 2016

Blir ju så jäkla less


Gårdagen var ju helt okey... fram till 17tiden då jag började må dåligt,
Elin hade karate å J ett politiskt möte så efter 17.45 var jag hemma själv,
låg faktiskt å vilade mest hela tiden... 

Diffus känsla, illamående, huvudvärk och ont i kroppen,
samt så väldigt trött.

Så vid 19.30 var Elin & J hemma, 
Js möte blev kort så han kunde hämta hem Elin från Sporthallen,
å bra mådde jag inte, men tänkte att jag är väl trött.

Elin lade sig vid 21 och därefter låg jag framför tv:n å orkade typ knappt andas.

Vid 22tiden mådde jag inte bra,
kräktes å mådde så jäkla dåligt,
nära döden... typ.

Efter omkring tre timmars kräkilla mående lugnade det ner sig.

Nu, dagen efter... typ, 
så nää bra mår jag inte,
men jag överlever.

Vet inte VAD jag ska skylla på.

Hur som haver, idag blir det en lugn dag,
Elin har skola till kl 14.10 - bad sista timmen så jag hämtar henne 14.30 på simhallen,
J är politiker, hela dan, han visste inte när han skulle komma hem.

Tänkte i morse då Elin & J körde hemifrån,
eftersom vi aldrig vet varför jag kräks,
varför min mage gör uppror,
så skulle jag kunna ha magsjuka, 
vinterkräksjuka, 
å ändå skicka Elin till skolan.





För övrigt fungerar ju mitt dåliga mående helt okey som bantningsmetod.
Igår när jag vägde mig så höll jag fortfarande samma vikt som förra måndagen,
minus 4kg sedan start för två veckor sedan.



8 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Tråkigt du mår dåligt, hoppas det släpper...Den sista bilden var ju rolig haha! :)

Ja Elin behöver väl ingen skötväska nu gissar jag ;) Känner jag vill inte köpa en ny skötväska nu, utan tänkte ha en vanlig handväska till funka för båda! Så hoppas hitta en.

Javisst är den snygg ( dock förbannat dyr). Den uppfyller inte mina krav heller säkert. Marknader brukar vara hett tips, men jag vill ha en nu, helst igår, och inte vänta till sommaren, då kan jag köpa en ny :P För då har jag säkert tröttnat på den andra :)

ullie sa...

åhhh illa sötaste du <3 usch då <3 hoppas det blir bättre kramar om <3

ok ska kolla på det då tack goa som röstar blir glad tack tack min vän <3

Ama de casa sa...

Men vad jobbigt att må så dåligt... Hoppas du är bättre nu!
Kram

Decdia sa...

Vi har också snackat om att gå till jobb trots att någon hemma har vinterkräksjukan. Men man får ju tyvärr ta risken, det går inte att vara hemma typ halva året...

Ami sa...

Usch, din stackare!
Hoppas verkligen du känner dig bättre nu!
Kram

"LillaSyster" sa...

Förstår att du blir less. Hoppas att du mår bättre igen. Kram

"LillaSyster" sa...

Det var kvalitet på sakerna förr, säg åt din mor att smörja vispen lite så den slutar att skrika. Min skrek ibland också, men efter en liten puff 5-56 så gick den tyst och snällt igen. Men nu hade ju plasten som driver visparna runt gett med sig. Det blir tíll att köpa en ny! Undra om det finns laddningsbara?? Nä, det blir en vanlig hederlig =)

Freja sa...

Fy tusan för att må illa! Jag mår ibland illa av min migrän, men jag brukar slippa att kräkas!