lördag 23 januari 2016

Amelia, kvällsläsning

Jag har under flera år prenumererat på tidningen Amelia, men nu är det slut...
Jag har sagt upp prenumerationen eftersom jag har en salig förmåga att lägga olästa tidningar på hög.
När jag idag samlade ihop tre kassar med tidningar till återvinning så upptäckte jag tre, fyra tidningar fortfarande med plasten kvar, olästa, bortglömda.
Det finns ju roligare saker att göra av med pengar på än tidningsprenumeration då jag icke läser tidningen, jag tycker faktiskt Amelia har upprepat sig väldigt under senaste året... inget nytt under solen.

6 kommentarer:

Veiken sa...

Jag prenumererar inte heller på någon veckotidning. Jag slarvar med läsningen precis som du. Det är alldeles för dyra saker att slänga i återvinningen olästa! Kramar

znogge sa...

Jag prenumererar på en tidning och så får jag överta äldsta frökens gamla eftersom hon jobbar på ett stort förlag. Smidigt och bra :D Men läser man inte tidningarna så är det bättre att lägga pengarna på något annat. Du läser ju så mycket böcker.

Kram

Ama de casa sa...

Jag prenumererade på några tidningar när vi bodde i Sverige. Typ Ernie och Pondus. Serietidningar, alltså :-)
Nu är vår brevlåda så liten så jag vill inte ha den proppad när vi åker bort... Därav inga prenumerationer.
:-)

"LillaSyster" sa...

Jag kör bara med trädgårdstidningen när det är ett bra erbjudande, när jag läst den lämnar jag den vidare.
Nä, hittar man dem med plasten på kan man lägga pengarna på något annat roligt. Ha en sin söndag! Kram

Ami sa...

Nej, läser man dem inte finns det ju ingen anledning att prenumerera! Då är det bättre att köpa en tidning då och då om man blir sugen :)
Kram

Therese sa...

Ja även här är alla magasin uppsagda sedan något år, inredning, träning eller vad det nu råkar vara för stunden läggs på hög. Köper då hellre ett lösnummer när jag har tid och ork för läsning. Kan tro Elin längtar till skolan i morgon!!! Kram