söndag, december 20, 2015

Söndagsmiddag, 4de advent



Vi bjöd hem mina föräldrar på middag idag söndag,
dumt tyckte min far... eftersom de skulle komma till oss på julafton,
men de kom å de åt å uppförde sig...






 

 Det blir ett skumt sken av vår röda jullampa som hänger över matbordet.
Vi åt potatisgratäng och fläskytterfile,
ingen efterrätt utan "bara" kaffe & pepparkaksmuffins,
men till mitt försvar så bakade jag pepparkaksmuffins idag.



 



I brist på matta lägger jag ut min man å hund,



Bullen ligger som en matta under matbordet å hoppas J ska ge honom nån go' bit,

8 kommentarer:

ullie sa...

Fick han e mummsbit? ja jag menar bullen inte gubben =)

ja vännen det kommer försvinna som tur är. hatar den turen m nu är den gjord för denna gång. de ska avveckla den nästa år men när vet väl ingen o undrar hur sjukt schemat blir du

va härligt det såg ut me mys middag hade ja mycket hellre gjort idag =) kram söta du

Veiken sa...

Roligt med en extra träff med dina föräldrar och maten var ju inte fy skam. Mumsigt värre.
Hahaha! Lägga ut husse och hund som mattor! En ny trend?? Kram

"LillaSyster" sa...

Gosiga mattor! Inte ligger de väl still heller.... jag vet hur det är med flygande mattor =) Det gjorde väl inget att ni åt mat igår tillsammans även om ni ska ses till jul??... men vi tänker inte alltid lika. Ha nu en fin måndag! Kram

Ama de casa sa...

Blev det nån bulle till Bullen? ;-)

Ama de casa sa...

sv: Det är fotoförbud i alla affärer här. Tydligen nån lag som säger att man inte får fota människor som arbetar...

znogge sa...

Hade du inte väntat att de skulle uppföra sig ;-) Trevligt med middag i alla fall!

Kram

Ami sa...

Vad mysigt det ser ut hemma hos er! Och trevligt med föräldrarna på middag :)
Kram

Vano sa...

Så mysigt ni såg ut att ha haft det. Härligt att dom kom ändå, är ju alltid trevligt med extra besök även om man planerat att ses snart igen.