lördag, april 11, 2015

Vem kommer på eller hittar på sånt här?



Majonnäs har många användningsområden inom matlagning.
Men enligt sajten Goodhousekeeping.com finns mycket annat du kan använda majonnäsen till.
 
Husmorstips är bra att ta till när vi fått fläckar på soffan eller tröjan eller annat som kan vara svårt att få bukt med.
Här har vi samlat våra allra bästa husmorsknep.
Vi lovar, du kommer älska dem. Bläddra vidare och lär dig massor!

 Visste du att du kan använda tandtråd till mer än att hålla tänderna friska? 
Här är 5 oväntade användningsområden för badrumsfavoriten.


 Allvarligt, finns det någon som sitter å testar x antal knep å sedan blir det en artikel i Expressen som egentligen hur många läser?

Yes, jag både läste å bloggar om detta, galet, men jag blev så jäkla förvånad... kunde inte tro det fanns en marknad för husmodersknep och diverse användningsområden för tandtråd.


Det var denna rubrik som ledde mig till allt det övriga... 

10 prylar du inte visste att du behövde

Ett armband som samtidigt laddar mobilen hade väl varit smidigt när du är på språng?
Ett armband som samtidigt laddar mobilen hade väl varit smidigt när du är på språng? Fotograf:qdesigns.co

4 kommentarer:

lenaiwales sa...

Vissa husmodersknep är riktigt bra.
Ang kundvagnen nedan, man kan prova bagagevagnarna på flygplatsen också. De är kul, tills man blir tillsagd att de är till för bagage och inte människotranport. Har hänt oss, hi, hi!

nalta norrland sa...

Jo men Du ja visst, jag säger inget om att det inte kan vara bra knep, min fundering är ju vem som sitter å funderar ut sådant å hur det kan bli ett flertal artiklar om detta.
Jag sa till J att det är upp till bevis idag när vi ska handla... har han sagt A så får han väl ta en tur i kundvagnen ;-) typ Allt För Bloggen :)

Ida sa...

Armbandet känns lite onödigt tycker jag men... :)

Ama de casa sa...

Alltså jag har fått många jättebra husmorstips via bloggen. Det senaste tror jag var hur fenomenal koncentrerad citron är till att lösa det mesta, kalk, tefläckar, you name it! Vi gick lös på citron i hela lägenheten och det blev superbra! Tacka vet jag husmorstips!
:-)