söndag 5 april 2015

uppdatering: Elin å sjukdom


Som Ni som läser min blogg tyckte jag ju det var helt okey,
att det var skönt med dessa "bara vara dagar" som vi fick då Elin blev sjuk,
ja hon var ju så där lagom sjuk så det kändes helt okey.

I onsdags kväll efter Onsdax Påskfest blev hon sämre å hade lite feber å huvudvärk,
men redan torsdag kände hon sig bättre även om en irriterande å besvärande hosta kommit helt objuden under natten.

Fredag kväll hade Elin lite feber igen å huvudvärk, 
klagade över ont i magen å var allmänt hängig, gnällig å inte speciellt skoj.
Natten till lördag kräktes Elin så det var väl en av anledningarna till ont i magen å gnälligheten.
Nu är Elin en sån där unge som dels kräks då hon får feber å sedan har hon lätt att kräkas typ när hon hostar så magsjuka har hon inte, inte just nu i alla fall.

Igår lördag var hon nalta hängig å lite feber men trots vi var i väg till mina föräldrar/morfar & mormor där vi åt middag blev det inget mera "sjukdomstillstånd".

I natt har det varit lugnt å Elin har för nån timme sedan ätit frukost å jag tycker hon hostar något mindre än igår å just nu har hon icke feber eller huvudvärk.

Att Elin inte är pigg märks inte minst på att hon sedan i söndags,
för en vecka sedan, inte nämnt ordet kompis,
i vanliga normala fall så är kompis det viktigaste som finns här i livet, 
Elin brukar fråga efter att få ringa nån i princip direkt vi vaknar på morgonen lediga hemma dagar.

Nu hoppas jag att Elin är på bättringsvägen,
nu har hon typ varit sjuk, dålig, i en vecka, det räcker.

 

Elin
13 december 2014

2 kommentarer:

Ama de casa sa...

Stackar'n... Hoppas hon blir bättre - och helt bra! - snabbt.
Kram

fia sa...

Hoppas verkligen att hon blir frisk snart.
Tack snälla du för dom peppade komentarera
Känner att jag inte har så mycket att välja på.
kram