onsdag, april 01, 2015

Onsdag, 1 april, snart är det Påsk



 

 1a april

Vi åt lunch hos mina föräldrar,
min mor bjöd på sådan mat vi inte - vanligtvis - äter här hemma,
vi har nu sedan varit på Påskfest, Onsdax, 




 
Det kan hända att det är bra med lite religion undervisning ibland,
det tråkiga är ju att det är ett "gäng tanter" som kör en repris av fjolårets påskberättelse,
visst det kanske inte är så lätt att variera,
Jesus dog på korset, återuppstod och for upp i himlen... that story.

Bildresultat för jesus på korset

Men vi som sitter där som publik är ju där för att se våra barn, barnbarn, vänners barn sjunga å vi hade ju så mycket hellre sett barnen i en påskpjäs än dessa "tanter".

Vi fick sedan "spela påskbingo" och jag å As farmor hade turen att vinna påskservetter,
efter fikat så var det fiskdamm där barnen fick var sin påse godis.

Bildresultat för påskägg bild 
Det var Filadelfia, Svenska Kyrkan samt EFS som tillsammans anordnade denna påskfest.



Idag har vi klädd påskriset... heter det verkligen så?


"dagens outfit"


4 kommentarer:

Freja sa...

Jag tror aldrig jag varit på något påskspel, men jag håller med om att det är roligare om barnen får framföra det!

znogge sa...

Visst, storyn är som den är och går inte att ändra på men man kan ta sig an den på flera olika sätt. Det kan behövas lite nytänk och framförallt tycker jag att vuxna ska ta steget tillbaka. Just därför håller våra elever i avslutningarna från början till slut. Nu var det här inte i skolan men det kan fungera ändå!

Kram

fia sa...

Härlig helg önskar jag dig.
Fast snön biter sig fast längst där upp.
Mysiga bilder du bjuder på.
Kram

Ami sa...

Ja, visst är det roligare att se sina barn framföra det!
Nu önskar jag er en trevlig torsdag!
Kram och glad påsk!

Sv: Det var kalkonfilé med senap, creme fraiche och ost som jag hade där på bordet i förra inlägget :)