måndag, april 27, 2015

Måndagseftermiddagens klagan


Varen icke förskräckta,
tanken är icke att jag hädanefter bara ska blogga om sjukdom, sämre mående,
dock blir det så här å nu... tyvärr.


Vaknade i morse av larmet - så klart - skulle ju aldrig frivilligt kliva upp före kl 7 om jag inte var tvungen... huvudvärk och väldans onda, ansträngda, värkande ögon.

Jag tycker det är märkligt att jag kan ha så ont i mina ögon efter en natt då jag troligtvis sovit med stängda ögon, jag skulle förstå om jag har ömma, värkande ögon på kvällen då jag varit vaken och använt ögonen, men att det känns som om ögonen har "tittat för mycket", väldans ansträngda när jag vaknar efter minst 9 timmar sömn är ju konstigt.

Lika så har jag väldigt värk i nacke, axlar, bröstrygg, armar, ländrygg och höfter,
skulle jag nu inte veta att jag faktiskt tillbringat drygt 9 timmar i sängen skulle jag lätt kunna påstå att jag haft ett ok över axlarna, hinkarna som satt på oket var fyllda med cement, 
samtidigt som jag burit tegelstenar i en ryggsäck, jag gick på en blötmyr där fötterna sjönk djupt ner, inte konstigt jag har sådan värk... eller hur?

Efter jag varit vaken en halvtimme typ fick jag världens magkramper...

Bildresultat för magsjuka bild 

Yes det var måndagmorgon det...
Det var lätt att hålla sig för skratt... så mycket närmare gråt,

 

Sov tre timmar ihop med Frost å mådde aningen bättre efteråt,
magen var lugn å det gör ju att mycket känns bättre.

Hämtade Elin på skolan,
vi var sedan ner till mina föräldrar/morfar & mormor,
min syster som var till mina föräldrar i lördags hade lämnat en present till Elin,
synd de inte körde förbi hos oss å kom in å hälsade på...

Skjutsade mamma/mormor till Sjukan, hon skulle till Sjukgymnasten,
jag å Elin var sen på ICA å köpte mjölk å en sallad till Elin,

Å Yes det är vad jag pysslat med sedan kl 7 i morse... inte mycket inte, men fullt tillräckligt.

Jag har fortfarande huvudvärk å värk i kroppen,
för tillfället är ögonen rätt oket.


Om drygt 2 timmar ska jag skjutsa Elin till Sporthallen för karate träning.

7 kommentarer:

znogge sa...

Vilken början på veckan :-( Min förhoppning är att nu kan det bara bli bättre som man så ofta säger. Hoppas verkligen det i alla fall.

Kram

nalta norrland sa...

Tack, ja nu ska det väl förhoppningsvis inte bli sämre...

Decdia sa...

Men stackare! Hoppas att det hela vänder snart! Krya på!

Life of Johanna sa...

Du får blogga om precis vad du vill och just nu har du mycket med din sjukdom och då är det naturligt det handlar om det :)

Precis, är man vårdpersonal får man snällt utföra sina uppgifter..

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt det måste vara.... Hoppas att det blir bättre snart!

Kram

Therese sa...

Fy så tufft du har det. Lider med dig. Här åker m till Göteborg tidigt i morgon och jag blir själv med barn och hund. Lär bli Ica sallad även här då. Uppskattat å lättsamt. Ang bävern så flådde jag min första och kokade kraniet, så nu skulle jag inte spara den ev bara ta reda på lite kött och testa att röka det 😃

Nilla sa...

Kram <3