måndag, april 20, 2015

Forskarna: Folk som svär är snyggare, sexigare och lugnare.


Enligt J svär jag kolossalt mycket,
delvis kan jag hålla med honom,
men vanligtvis svär jag mest i fel sällskap... det är därför J reagerar... tror jag.

 

Så hittade jag nyss detta:

Forskarna: Folk som svär är snyggare, sexigare och lugnare.

Så nu vet vi hur bra det är att svära... eller?

exempel

 Ni känner säkert igen det. Ni har nyss slagit tån i bordsbenet och hundradelen efter tå-uslingen träffar den hårda j*vla möbeln skriker man ut de första svordomar som kommer till en.
Visst känns det bättre? Vetenskapen säger att det känns bättre.

– Vi är mer benägna att använda ”tabubelagda” ord när vi är känslosamma. Vi växer upp och lär oss vad de här orden innebär och genom att använda sig av dem när vi är känslosamma hjälper det oss att känna oss starkare, säger Stephens till Daily Mail

(Det är kanske därför jag svär mest i fel sällskap å då det - enligt J - passar sämst)

3 kommentarer:

Decdia sa...

Hihi, ibland svär jag riktigt fula ord... som när jag misslyckas på mitt mobilspel, det lockar fram djävulen i mig. ;)

Ama de casa sa...

Jag svär inte ofta. Men när jag gör det - då kommer det verkligen från hjärtat! :-)

Vano sa...

Intressant! Dock är knappt forskarna trovärdiga nuförtiden, då dom säger det ena efter det andra och ständigt går emot sig själva. Sedan jag fick bra så svär jag inte så mycket men visst händer det.

sv: Det bästa är att läsa om det på deras hemsida - stureplanskliniken.se
Jadu, man blir ju nyfiken.. hehe verkligen :)
Det är inte alla event man får goodiebags även om man får det på dom flesta. På det andra eventet fanns det goodiebags till dom 100 första kunderna - vilket innebär att man fick en goodiebag ifall man köpte något.

Jaha där ser man! Nu kanske jag vågar testa spikmattan.