onsdag, april 08, 2015

En bägare... eller när glaset är fullt, då rinner det över



 (även hon sjuk i en neurologisk sjukdom som kallas ME)
bloggar idag om att du varje dag har max en bägare du kan fylla med aktiviteter,
det är så himla bra skrivit och ger en bild av hur det är att leva med  Myalgisk Encefalomyelit.


Idag var min bägare halvfull redan när jag klev upp och nu är jag på bristningsgränsen till vad jag klarar av, känner mig färdig att skrika rakt ut... är helt slut som människa.


9 kommentarer:

Camilla sa...

De har skrivit om ME idag http://www.expressen.se/gt/lexgt/me-sjuka-susanne-kallades-lat-av-lakarna/ Tänkte att du kanske ville läsa, så jag länkar den här :)
Hur går det för E, hoppas hon mår bra nu! Du kanske har skrivit om det i något av de senaste inläggen förresten, måste läsa ikapp lite :)

Ama de casa sa...

Här var det också mycket i bägaren redan från start, men jag vet ju att det är tillfälligt. Måste vara skitjobbigt att ha det såhär mest hela tiden...
Kram

Madelein Larsson Wollnik sa...

Skall kika in

Nathalie sa...

Skickar en stor kram!

znogge sa...

Hoppas du vaknar med en tom bägare i morgon.

Kram

Freja sa...

Det är amma för mig, oh om jag använder hela bägaren en dag så blir det en mycket liten bägare nästa dag...

Veiken sa...

Det är så himla bra att kunna beskriva en känsla med bilder. Det ä lättare för alla att förstå då! Hoppas att din mugg är ganska tom idag!:)
Kramar

Cajsa sa...

Det var bra skrivet.

fia sa...

Vännen de är inte kul att ha de på de viset.
Jag förstår att du inte orkar.
Så bra beskrivning av hur man har de med denna sjukdom.
Alla styrka jag kan vill jag ge dig.
Kram