onsdag 15 april 2015

Elin, hemgift å bröllop



Elin tittade på Lilla Aktuellt igår kväll,
(ingår bland barnprogrammen, barnkanalen)
hur som haver så handlade det igår om bröllop, 
i Indien eller närliggande land ifall jag förstod Elin rätt.

Elin kommer nämligen å frågade mig ifall morfar & mormor hade fått betala farfar & farmor när vi gifte oss... nej inte alls, så gör vi inte i Sverige, svarade jag.
Så bra, vilken tur! 
För tänk om vi inte har tillräckligt med pengar när jag ska gifta mig... 
då blir ju inte jag gift säger Elin.

Bildresultat för bröllopstårta bild

10 kommentarer:

lenaiwales sa...

Mycket kloka tankar av Elin!

ullie sa...

ha ha va söta de är ongarna de tänker o tänker så samma me min minsta :D <3 gullisar

Tack rar du . <3 detsamma önskar jag dej så mycket som det går då . Gör va du orkar och tycker känns bäst för dej kramar om

Nilla sa...

Vad härlig hon är <3

Ama de casa sa...

Många tankar blir det... :-)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Hhihi, ja det blir många tankar barn bär på och funderar över. Tur att hon frågar i alla fall så hon får svar på sina funderingar.

Cajsa sa...

Annars hade jag väl kunnat bidra 😜. Om jag gillat killen och tyckt att han dög åt Elin.

znogge sa...

Tur att det löste sig för alla parter ;-)

Vano sa...

Vilken härlig unge du verkar ha! :)

Sv: Min far bodde (bor) här!

Veiken sa...

OH, vilken härlig fundering! Jag håller med henne. Det är tur att vi slipper betala stora gigantiska bröllop för barnen!
Svar: Jag har en undervattenskamera, så dom kan dränka den om dom vill!
Kramar

Nathalie sa...

Hihi gullunge :)