onsdag, mars 25, 2015

Onsdag, vad händer idag?


I dag är det onsdag å vi har kommit till mitt i veckan,
i dag ska Elin följa T hem direkt efter skolan,
Elin ska äta middag hos T å sedan följs de på Onsdax.
Jag ska alltså inte hämta Elin förrän kl 19 i kväll.

Abstinensbesvär, jag har väl typ aldrig, inte på länge, varit från Elin drygt elva (11) timmar,
hur ska jag klara mig tro?

J ska till Umeå, Årsmöte & Regionfullmäktige fackförbundet Byggnads, 
så han åker nån gång vid 12  å kommer hem nån gång mitt i natten...
som tur är åker han inte själv utan har sällskap i bilen,
bättre att de är två... förhoppningsvis somnar de inte båda två "vid ratten" på väg hem.

Min pappa "tycker synd" om Js arbetsgivare då J typ "aldrig" är på jobbet,
denna vecka är J antingen politiker eller fackligt engagerad fyra (4) dagar av fem (5).

Men vill man, som J vill, vara med och förändra världen så är det bara att engagera sig.

Jag blir alltså ensam hemma... ensam med två hundar å en katt,
jag å hundarna ska faktiskt oxå i väg... vi ska nämligen äta lunch hos mina föräldrar.

Jag har tänkt tanken att efter det vi ätit lunch,
(vi ska äta kl 13)
så kanske jag ska ta mig i den obefintliga kragen,
 rycka upp mig å försöka ta mig ut på promenad med en eller två hundar.


 

Bild från igår tisdag då vovvarna lade sig på sina platser, 
där de kunde hålla uppsikt över mig då jag lagade mat.

Jag behöver aldrig känna mig ensam i köket när det är dax att laga mat.


15 kommentarer:

znogge sa...

Du klarar dig säkert! Kanske rent av nyttigt för er båda ;-)

Ha en bra onsdag!

Ama de casa sa...

Här är det fortfarande tisdag...

Men har du sett att en av jyckarna har tappat bort ett ben? ;-)

ullie sa...

Tur du bara har en ordentlig liten " snurpa"
orkar inte heller ta mej i kragen . känner mej lite halvkonstig idag så sov länge. börjar 13-21 usch ogillar denna dag men men sen är den gjord.

hoppas du får en mysig dag idag utan "alla " konstigt att då känner man sej lite handikappad när man e så van att ha de små runt sej :D kram

Nilla sa...

Ja vill man ha förändring så är det nog säkrast att engagera sig. Är själv imponerad av alla som orkar och har den drivkraften och dessutom har en respektive som ställer upp <3

sanne sa...

Hejsan, fin blogg :D
Kika gärna in min! Har dessutom en frågestund nu också.
KRAM

lenaiwales sa...

Du får säkert en bra dag och kanske t o m ta igen dej!

Nathalie - mamma till Charlie sa...

Hihi då är du inte ensam iaf med djur i huset:))

Therese sa...

Hoppas du fått/får en fin onsdag, å passa på att vial och bara vara då du är själv! Vips är kl 19.00 å Elin är hemma igen. Själv är jag lite glad i all bedrövelse, jag är inte inbillningssjuk, började tro det då jag varit så trött och orkeslös de senaste veckorna, men det var ju halsflussen som spökade hos mig med! Och i morgon ska M och Bogge ner för att ev få penicillin de med så vi slipper karusellen sedan. M bröt armen då han halkade och ramlade, landade med hela kroppstyngden på armen, så armleden är nu i tusen bitar, svullen som f-n och ännu inget besked om op... KRAM

Vano sa...

Inte kul att vara själv men helt ensam är du ju inte, du har ju dina fina hundar. Ni får säkert en fin onsdag tillsammans. kram

fia sa...

Jag tror de kommer gå galant att egen tid.
Va duktig j är som grejar.
Men bäst är nog du iallafall
du kämpar riktigt bra.
Kram

Ami sa...

Förstår att det känns lite ensamt! Men hoppas ni fick en mysig lunch med dina föräldrar!
Kram

nalta norrland sa...

Å Yes, brukar lägga bort ett ben ibland då de tar för mycket plats, kommer i väg för stolen...

Camilla sa...

Är ju jättebra och viktigt att det finns de som vill, kan och orkar engagera sig! Tumme upp för det!

Me and my wonderful kids sa...

Jag skall se om jag kan få på henne den igen :P

Veiken sa...

Det är bra träning att vara från varandra några timmar då och då. Vips är Elin stor tjej och är borta mer än hemma!
Jag håller på J till 100%. Om ingen engagerade sig, hur skulle det gå då?? Kramar