fredag 20 mars 2015

Middagstips, recept



Igår torsdag åt vi Enchiladas, receptet bloggade jag om här,
förvånansvärt, det händer inte ofta, ja inte ens en gång av sju... så blev middan godkänd.

Idag fredag ska vi troligtvis äta Het gryta med fläskytterfile, recept från Arla,
säger troligtvis eftersom om vi ska äta detta måste någon handla...

Vår heta gryta innehåller fläskytterfilé, lite starka korvar och pepprig sås på färdig, smaksatt crème fraiche. En snabb och lätt rätt till middag.

Ingredienser

  • 400 g fläskytterfilé
  • 150 g chorizo
  • Arla® Svenskt Smör
  • 12 tsk salt
  • 1 st röd paprika
  • 12 dl vatten
  • 2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche paprika&chili

Gör så här:

Skär köttet och korven i skivor. Salta och stek köttet i smör i en stekpanna. Lägg i korven och låt den steka med någon minut. Kärna ur och skär paprikan i mindre bitar och lägg ner i pannan. Tillsätt vatten och crème fraiche. Låt koka på svag värme under lock 3-5 min. 

serveras med ris (eller potatis)

 Het gryta med fläskytterfilé 

7 kommentarer:

Decdia sa...

Låter smarrigt, jag gillar saker med sting!
Här blir det rester från gårdagen, cannelloni med ricottaost, spenat och chili. Att det är rester gör mig inget, det är gott och jag är ändå ensam hemma. :)

fia sa...

Här var det goda recept. Mums.
Nä inga komun gubbar inte.
Ska på dom nästa vecka igen.
Kram

znogge sa...

Låter inte alls dumt tycker jag! Här blir vi traditionella och äter tacos i kväll. Oftast ett säkert kort :-)

Kram

Vano sa...

Gud så gott det både låter och ser ut. Måste testa! ^^

Vano sa...

Gud vad gott det både ser och låter. Måste testa!

Ami sa...

Det låter som en god fredagsrätt! Hoppas nu bara att någon handlar hem det också :)
Kram

Nathalie - mamma till Charlie sa...

Åh en liknande brukar jag göra :). Men brukar steka med lök och färska Champinjoner samt bacon och lite paprika :)