måndag, mars 23, 2015

Måndagsreflektion



Måndagen har varit blöt, kylig å tråkig... i alla fall vädret.


 

Min lille Bullen på sin plats i köket... där missar han ingenting av det som händer.

I dag har jag väl mest gjort det där jag bör göra... det som kallas måsten,
har väl även suttit en del vid datorn samt läst en del... ingenting ovanligt, allt precis som det brukar.

Hämtade Elin på skolan kl 13,
vi var sedan ner till mina föräldrar/morfar & mormor,
jag drack kaffe, Elin åt sockerkaka å Frost åt upp lite rester...
vi - jag, Elin & Frost - skjutsade mamma till Sjukan, hon skulle till sjukgymnastiken,
vi - jag & Elin - var sedan in på ICA å köpte mjölk å lite annat... typ toapapper.

Väl hemma gjorde Elin läxan å jag dammsög... det fanns två alternativ, dammsuga eller bli anfallna av galna dammråttor... jag tog död på dem alla... nu börjar den här årstiden då Elin säger att "mamma är allergisk mot hundhår", då snabeldraken rastas ofta.

Vi åt middag å sedan körde J Elin till Sporthallen för karate träning,
jag hämtade hem Elin å hann med lite social samvaro,
tankade lite energi å pratade om onsdagen.

Nu är måndagen slut... om en strax är det säng, säng, sova, sova, sova
jag ska bara kolla på ett avsnitt av Hawaii Five-0, 


9 kommentarer:

ullie sa...

åhh lilla söta bullen .
usch ogillar måsten dem får ja väl ja ta tag i i morgon .
hoppas tisdagen blir bättre godnatt kramar

znogge sa...

Det var en hel del som hanns med hinder måndagen! Men nu är det tisdag så god morgon och ha en bra dag :-)

Decdia sa...

Hawaii Five-0 ser jag ytte pyttelite på jobb ibland, mycket mordiskt där. :)
Du hann ju med en jäkla massa på en dag, inte illa!

nalta norrland sa...

Hawaii Five-0 är min "go natt saga" ;-) sover så bra efter jag sett buset bita i gräset ;-)

nathalié - ensamstående mamma till charlie sa...

haha skönt att döda dammråttorna =). det är skönt när det blir gjort innan de tar över, hihi

Villa Freja sa...

Oj vad du hann med, förstår om du blev trött. Hoppas du fick sova gott.
Sv. sånt där öra som mäter ljudnivån har jag sett på en del förskolor när jag varit runt och vikarierat som lärarstudent. Men har aldrig sett någon på nån skola. Ska kanske föreslå för min chef att införskaffa. Eller få öronproppar - de är ju svindyra om man måste köpa själv, flera tusen... Men eftersom jag har en del idrottslektioner där det ofta är extra högljutt hoppas jag få till ett par ergonomiska öronproppar.
Kram.

fia sa...

Hihi blir full I skratt när jag läser idag . För jag känner igen mig idet du beskriver.
Dammråttor är farliga ting.
så söt hund som gillar att va med.
Hoppas ni får sol idag.
Kram

TantGlad sa...

Nämen vilken söööötis då. Voff Voff Voff.

Ha det gott och kram.

anneli sa...

Jisses vilken bedårande hund, är det en sibiren husky? :)