måndag, mars 23, 2015

Måndagmorgon/sammanfattning - vår helg


Igår söndag var det mest bara lugnt,
jag började läsa en ny bok... Ni älskar dem inte av Belinda Bauer

  

Elin var hemma hos T och lekte,
hennes absolut äldsta vän... inte i ålder då även han är född 2006,
utan på så vis att de "lärde känna" varandra som bebisar.

Elin & T gick på samma dagis å nu i parallella klasser,
händer det inget - att någon flyttar - kommer de att följas åt till de går ut klass 9,
efter det lär det bli skilda skolor.

Min mor frågade mig om Elin & T fortfarande lekte,
det var då hon hörde att T var här hos Elin i tisdags... jaa, liksom varför inte?
Min mor ansåg att eftersom T är pojke borde han inte längre vara med Elin som är flicka...

 

Efter det jag hämtade hem Elin strax före 17 så låg hon i soffan med iPad till dess det var dags för det obligatoriska söndags badet innan Så ska det låta.

Nu är det slut på "våra tv-program",
förhoppningsvis blir det något nytt som vi båda gillar...

 

Mitt huvud... rättare sagt hår fick en ny fräsch färg igår.

Jaa det var väl vad som typ hände igår söndag... vi åt rester till middag,
pasta med Het gryta med fläskytterfile eller köttfärsröra var alternativen.

Under lördagen... vete faan ifall vi gjorde något vettigt den dan... jag har varit helt opåslagen å väldigt off hela helgen, mitt mående har inte varit det största problemet eller jo,
jag har varit väldans trött å okoncentrerad, jag har även haft värk i kroppen... 
typ "förkylningsvärk i muskler", inte orkat eller velat göra något,
helst bara lägga mig i sängen å dra täcket över huvudet.

Elin fick som hon ville,
vi åt "korvkioskmat" från Åsele Grillen...

Innan vi åt middag var vi på ICA å shoppade loss... ja vissa av oss i alla fall,

   

Elin tyckte i alla fall det var en bra lördag... ett kilo plockgodis å sedan "korvkioskmat",
det är tydligen LYCKA...
Jag äter inte av plockgodis eftersom jag tycker det är som att bjuda hem vinterkräksjuka,
förkylning å andra baciller... Yes jag är nojjjig.


Eftersom mitt mående inte var på topp blev det inga promenader,
jaa jag har inte gjort en enda promenad sedan i tisdags, just bara för att jag inte mått okey.
Min kropp har varit värkig å trött, liksom jag känt mig helt opåslagen å inte orkat.

I dag är det då måndag å vad som händer i dag har jag ingen aning om,
troligtvis ingenting speciellt förutom det vanliga...

Elin är på skolan å i kväll har hon karate träning,
J är politiker hela dan, 
eftersom sammankomsten började kl 8 skjutsade han Elin till skolan,
så här sitter jag i pyjamas...









11 kommentarer:

Decdia sa...

Hihi, ja man vill nog inte veta vad som händer bland lösgodiset. Men ibland är det himla gott... :)

fia sa...

Att dom leker tycker jag är riktigt gulligt. Och många vänner jag har än idag började just på de viset.
Härlig känsla för Elin med favorit mat och godis.
Snygg färg till håret och att inte göra så mycket under en helg är bara nyttigt.
Kram

Camilla sa...

Är ju bara roligt om man kan vara vänner även om man är flicka/pojke :) Tyvärr har sonen börjat välja bort tjejer som kompisar sen han började förskoleklass...lite tråkigt, för han har ju tjejkompisar på gården och de leker bra när de väl leker ihop.

Therese sa...

Såg ut som en helt ok helg, iaf för Elin! Å kul att hon och T leker, jag hade själv en jätte bra killkompis som jag hängde med ända upp i högstadiet! :-) Här har vi ringt försäkringsbolag å fixat hela morgonen, skönt iaf att ha M hemma omän med gips. KRAM

Therese sa...

Å liiiite bra var även våran helg, lördagen i Lycksele blev kanon, barnen älskar Nalle landet :-) Å jag fyndade lite behövligt och fint på Dollars = alla nöjda! KRAMAR

Ami sa...

Vad kul att Elin och T fortfarande hänger ihop och har roligt tillsammans :)
Och jag förstår att hon blev glad över korvkioskmaten - och visst är det gott ibland att äta sån mat :)
Ha en fin dag!
Kram

znogge sa...

Så det blev Elin som gick segrande ur striden om kvällsmaten ;-) Men, men, man får ge och ta!

Din nya bok har jag läst och minns jag inte fel var den riktigt bra. Klart att killar och tjejer kan leka även om de inte är småttingar. Vänskapen sitter liksom inte i åren...

Kram

Therese sa...

Kom på att M hade en privat försäkring via arbetet, så vi chansade och kolla upp den, vips har han en tid hos privatläkare i morgon och ev op till veckan, medan den offentliga vården skulle ta tag i det om tre veckor... Så ska det inte behöva vara, men oj så glad jag är att vi iaf har tur med nått... Nyss bäddat ner Luran som somnat :-( KRAM

Me and my wonderful kids sa...

Låter som en bra helg trots allt. Synd att din mamma har den inställningen, bara bra för bägge att leka med varandra

Life of Johanna sa...

Hugo tackar för gratulationerna! :)

Jag blir glad över och läsa att Elin och T vill leka med varandra, det kan ju bli så de inte vill leka när de bli äldre för de är olika kön :)

Freja sa...

Jag är helt med Elin där. Godis och korvkioskmat, vilken lycka! Min dotter har en grannkille som hon är mycket med, de har gått i parallellklass 1-5 och sen klass 6 i samma klass, klart de kan vara vänner fast att de är olika kön!