tisdag, mars 31, 2015

Lite glad


Hur galet det än låter så kan jag faktiskt känna mig lite glad över att Elin blev sjuk...
Yes jag är galen å det bjuder jag på...

 

Anledningen är enkel och kanske inte helt svår att förstå,
eftersom det blivit lite mycket under helgen liksom förra veckan känns det skönt med lugna dagar,
hade Elin varit jättesjuk hade jag ju absolut inte varit glad,
det är ju så att magsjukan - om det nu var magsjuka? - gick över snabbt å Elin är relativt pigg.

Jag tror faktiskt vi båda behöver dessa dagar då vi ingenting gör och ingenting måste... alltså vi behöver inte lämna hemmet, jag behöver inte skjutsa till skola å hämta,
jag behöver inte skjutsa till aktivitet å hämta å det är inte kompisar hit å dit.

Ibland behöver även Elin varva ner å bara vara.

Denna vecka har J bara - vad jag vet - ett kvällsmöte å det är ikväll,
förhoppningsvis har han tid att följa med på Onsdax Påskfest i morgon kväll,
jag har lovat Elin att även om hon är hemma från skolan även i morgon,
beror ju på hur hon mår i eftermiddag/mot kvällen så ska vi gå på Påskfesten.


Måste bara berätta om den respons jag fått efter det jag var på ADHD föreläsning,
bekanta har frågat ifall vi håller på med utredning om ADHD på Elin,
ifall jag söker en diagnos...
Sanningen är ju det att jag är intresserad, ville lära mig mera.

8 kommentarer:

Nilla sa...

Ibland behöver nog alla varva ner lite grann. Tror att alla bara rusar runt i sina ekorrhjul och glömmer den viktiga återhämtningen <3

Therese sa...

Förstår dig, så för första gången har jag sjukskrivit mig, har inte sovit på flera nätter å är allmänt sänkt av alla inflammationer så nu ska jag vil å kurera mig!!! Så skippar jag allt vad datorer heter så önskar jag dig redan nu en fin påsk. <3

znogge sa...

Då och då behöver man sådana dagar för att komma i kapp med kropp och själ. Det inser jag mer och mer...

Kram

fia sa...

Så skön inställning till livet du har. Det är inte utan att jag blir lite avundsjuk.
Du tänker så rätt.
Kram

Nathalie sa...

Skönt med lite lugn och ro. Det behöver man gör att kunna ta nya tag och njuta av livet! Kram

Ama de casa sa...

Så länge som hon bara är lite småkrasslig så förstår jag dig till 100 %. Att bara vara är himla skönt ibland :-)

Me and my wonderful kids sa...

Jag tror de flesta föräldrar känner igen sig i den känslan, jag gör det i varje fall

Freja sa...

Så kan jag känna ibland när barnen är lite dåliga, att det kan vara skönt att ha lugna dagar, utan kompisar och utan aktiviteter!