söndag, september 24, 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13)

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23) 
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 
28. Mörk jord av Ann Cleeves (vecka 26)

29. Upp till toppen av berget av Arne Dahl (vecka 29)
30. Huset vid havet av Nora Roberts (vecka 30 Sollefteå Camping)
 31. Mörkertid av Lars Pettersson (vecka 32)
32. Svart som natten av Ann Cleeves (vecka 32)

33. Vita nätter av Ann Cleeves (vecka 33)
34. Blot av Håkan Östlundh (vecka 34)
35. Pappas pojke av Emelie Schepp (vecka 35)
36. Skuggan av ett tvivel av Peter Robinson (vecka 37) 



Midnattssolens timme, Cecilia Ekbäck

Så bra, jaa alltså jag säger bara LÄS, läs... 😊
Jag gillade I vargavinterns land och blev absolut icke besviken på denna uppföljare.
Rekommenderas... YES jag tycker Du ska läsa dem båda och så klart börja med

😊

 

   Övrigt jag läser...



21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones  

😊

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis
  •  Boken om Mademoiselle Oiseau
  • Nalle Puh 
  • Agnes Cecilia en sällsam historia av Maria Gripe
  • Teskedsgumman  av den norske författaren Alf Prøysen
(kanske fler än jag som tycker att Teskedsgumman tillhör Sverige 😉
trots jag vet att det är Alf Prøysen som skrivit Teskedsgumman 
tänker jag att Teskedsgumman är svensk)

5 kommentarer:

icaibloggen sa...

Sv: Ja, kunde man tagit bort ångest helt så hade det varit super! Sorry att jag ligger efter att läsa din blogg, men det går i perioder med att läsa bloggar och hinna komma ifatt, det är lätt att missa ibland, man är ju inte mer än människa! :) Hoppas allt är bra med dig! :)

BP sa...

Den ska jag absolut lägga på minnet! Har faktiskt inte sett boken på Akademibokhandeln och inte hört talas om författaren heller. Blogglandia ÄR fantastisk:-)

znogge sa...

Tack för tipset! Den är noterad :D

Kram

Ama de casa sa...

Den (dom!) har även jag noterat - tack så mycket! :-)

Therese sa...

Då måste jag läsa dessa!!! Men min läsning har liksom träning varit obefintligt på sistone... men jag har inte glömt att jag lånat din bok, den är påbörjad och ligger å mognar ;-) och BRA att du ringt tandläkaren så att du inte går å får infektion/problem 💕👍🏻