söndag 2 juli 2017

Vad jag läser 2017




En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23)
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 
28. Mörk jord av Ann Cleeves (vecka 26)

Jag gillar Cleeves böcker från Shetlandsöarna och med Jimmy Perez,
av de tio böckerna i serien (?) så har jag läst åtta, kanske nio.




Jag har nu läst 28 böcker, dessa 28 är skrivna av 17 olika författare,
om jag nu har tänkt rätt 😉
Cilla & Rolf Börjlind, Mons Kallentoft, är dem som återkommer oftast,
fem av Cilla & Rolf Börjlind och tre av Kallentoft,
sedan är det fler av författarna som skrivit två av böckerna på min lista.

 

Övrigt jag läser...

 

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis

5 kommentarer:

BP sa...

Den här gången ska jag INTE skoja till det, jag lovar;-)

Cleeves böcker från Shetlandsöarna med Jimmy Perez har jag inte läst, men jag har slaviskt föjt tv-serien som jag bara ÄLSKAR!!!

PS. Var till Akademibikhandeln igår och köpte fyra nya böcker (fyra, betala för tre du vet). Läser jusr nu Jussi Adler Olsens "Washingtondekretet" som är nå't helt "nytt" och totalt surrealistiskt, men med Trump vid rodret ändå inte... Om du ser boken, köp den! DS.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Härligt, själv lyssnar jag på ljudbok för stunden. Skynda att älska :)

ullie sa...

har skrivit om lamm idag du måste läsa :D :D

fin morgondag nu ska ja dyka i säng då kl närmar sej 03.14 :D kram natti

Days by Johanna sa...

Haha nej tyvärr inget sommardjur, utan bara en säng haha

Ama de casa sa...

Just nu har jag kommit igång lite med läsandet och läser "Toner i natten" av Jojo Moyes. Helt okej, men problemet med den författaren är att hennes första bok (som jag läste i alla fall) "Livet efter dig", var så bra så dom efterföljande blir liksom skuggor av den på nåt vis.