söndag 2 juli 2017

När en bråkig bil gör att det planerade blir inställt


Ibland - för ofta - tycker jag det går troll 😏i våra bilar,

för att ha två bilar så har det sedan början av april varit mer 
en regel än ett undantag att en av bilarna varit mer eller mindre obrukbara.


Vi hade tänkt åka i väg med husvagnen över helgen,
planen var att vi skulle ta oss till Storuman,

Storuman = sydsamiska Luspie

Vildmannen i Storuman 

Vildmannen i Storuman

Storuman blev uppkallad efter sjön Storuman då det blev en järnvägspunkt,
det ursprungliga namnet var Luspen,
vilket kommer av ett samiskt ord för sjöutlopp eller forsnacke.

Men  nu blev det icke så, vilket känns trist å tråkigt då vädret varit och än är helt härligt,
det hade varit helt perfekt att vara ute med husvagn då det är sommar å sol.

Anledningen till att bilen bråkar, ja det är bara Volkswagen Touareg som kan dra husvagnen,
lyckades J och verkstan inte reda ut förrän i fredags,å då var det ju liksom försent, 
det som behövs för att göra bilen körduglig kommer tidigast i morgon.

Men vi har haft otroligt fint väder, absolut inget att klaga över,
sedan i torsdags har det verkligen varit sommar.

Två bilder från i torsdags,

klockan är omkring 20.45

Inget snack, Norrland levererar 😍

 



 Dessa två bilder tillägnar jag BP och Skyltsöndag i Blogglandia 😊



Avslutar med en bild från igår, lördag förmiddag 😊
 

Jag frågade J igår förmiddag ifall vi skulle hitta på å göra nått skoj,
Mm svarade J, jag tänker städa bilarna 😏

9 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Det var ju ett kul svar. Men skönt att slippa gör det, för det är inte för roligt jobb. Så då kan du se fram emot en nystädad bil =)

icaibloggen sa...

Sv: Ja det var lite speciella frågor haha! :D Hur är det med dig? Kram!

Annie sa...

Hoppas Du får en fin söndag<3

Sv: Jaha .. ;)haha, ibland kan det bli så, var riktigt mysfika ;)

Kramar

Nilla sa...

Vad tråkigt att ni inte kom iväg med husvagnen. Kram

Veiken sa...

Dessa förbaskade bilar som lever ett eget liv. Dyrt blir det också.....
Skönt med sommar och ljust hela natten. Jag vill ha sommartid och ljust året om. Det är ifall jag fick bestämma. Kram

BP sa...

Norrland levererar både fint väder och två toppen skyltar. Vad gäller vädret så är det nog bara Norrland som levererar just nu, vilket jag verkligen unnar dig, men det har jag ju redan sagt.

Att få ställa in en husvagnsresa på grund av en trasig bil är osis. Å det verkar vara J som är bilexperten i ert hushåll - så bättre koll innan kanske. Men jag vet precis som det är - man väntar med (ofta dyra) reparationer gärna lite för länge - å då är det för sent...

Byggnads känner jag till mycket väl. Jobbade ju på ett fackförlag som hade ett tätt samarbete med bland annat Byggnads. Så dessa två "skyltar" gillar jag skarpt:-)

Å när J är klart med bilstädningen hos er är han välkommen till Täby. Vår bil har utvecklat mossa, då den inte tvättats på x antal år;-)

Tusen tack för skyltningen och länken:-)

Ama de casa sa...

Så trist att ni inte kom iväg med husvagnen då förutsättningarna var dom allra bästa (utom bilens skick, då...). Men skönt att ni har så härligt väder nu - fortsätt så! :-)

Ami sa...

Förstår att det kändes trist att inte komma iväg med husvagnen. Men skönt i alla fall att du kunde njuta av det fina vädret hemma!
Kram

Åke sa...

Tröjan gillas :) Men sicken utur med bilarna... Men Storuman ligger kvar ;)