fredag, juli 21, 2017

Måndag - Dagen då allt var över 💀 Då var det slut på det roliga å vardag tar vid 🙄


Först en bild från söndag,

ja alltså den dan går till historien som en av de sämsta i mannaminne.

Hällregn och + 8 grader varmt,
helt jäkla sinnessjukt.

Frost var nöjd att få ligga på mattan,
nära mig... äntligen höll jag mig hemma 😉

Måndag 17 juli började lugnt,
jag gjorde det första blogginlägget på otroligt länge... för att vara jag 😊


Så lite som jag läst de senaste tre veckorna... ja det var länge sedan jag läste så lite,

Måndag 17 juli


Vi begav oss ut på marknaden,
Sista dagen... nu var det bäst att passa på å njuta 😉
vädret var faktiskt helt godkänt.








Elin kollade "Nördhörnan" 😉


Ett stort utbud av kepsar



Banan-Piraten 😊 ett stående inslag på Åsele Marknad,
Elin känner honom då de båda medverkade i första säsongen av Zombie,
som spelades in sommaren 2015


Åsele Turistinformation



Elin väntar på att jag ska ta fram pengar så hon kan åka karusell,






Tivoli på Skolgården 😊


En av mina favoriter 😍 första året på typ 15 år han inte varit hos oss under marknaden,






Två systrar åt lunch 😊




Elin och C åkte upp de sista karusellbiljetterna,
nu var det slut på det roliga 😏



 

 

Vad som hände under marknaden...

Tidningen rapporterade om:


Marknaden i Åsele blev till en festplats

Det var många som passade på att besöka Hembygdsområdet under Åsele marknads andra dag, 
för att äta och dricka, dansa eller bara sitta och njuta av solen.

På scen stod Little Jinder och Adrian Lux för underhållningen under kvällen.


Ungdomar festar på egen camping

Ungdomscampingen är en av flera tillfälliga campingar under Åsele marknad. Här finns ingen åldersgräns, och vill man bo där det festas är det hit man ska dra sin husvagn eller sätta upp sitt tält.


Efter bränderna: ”Jag är inte arg, jag är chockad”

Årets Åsele marknad blev en svår helg för Åsele camping. Inom loppet av bara ett dygn uppstod två bränder, varav en totalt förstörde servicehuset på campingen.

5 kommentarer:

ullie sa...

nej men nää att folk inte kan uppföra sej är så tråkigt!! :(

fina bilder o ser jätte mysigt ut på marknaden i vartfall

Tack snälla det tog väl lite längre tid med allt me knät än va ja trodde så det är jobbigt men hakar mej fram men grinig är ja förnamnet på mej just nu ändå

kramiz finaste vännen

"LillaSyster" sa...

Jag blir både arg och chockad över hur man lyckas bränna ner ett servicehus på campingen - vad är det som händer???
J ser nöjd ut efter marknadsdagarna och Frost har en härlig stil. Ha en bra fredag! Kram

ullie sa...

ja det va underbart väder idag sådär mest moln men ändå 23 gr så nja inte min bästa väder faktiskt vill ju ha massa sol me

men va härligt med lite husvagnsliv igen vilken tur hon e där o passar de små

makens börjar nästa vecka igen men nu börjar egentligen min semester men ja vi får se me sjukskrivningen
är ju rädd för den där sabla sprutan så fått pencilin i stället

Fin lördag kramar

BP sa...

Hahaha! Oj, vad du länkar till mig:-))))) Tusen tack!!! Å jag ger dig dispens nu på Söndad. Du har fyllt kvoten den här veckan kan man säga:-) Å härliga skyltar blev det. Synd att det inte är marknad året runt hos dig;-)

Å vet du vad - den där vita kamelen/dromedaren eller vad det nu är brukar finnas på Sundbybergs marknad sista torsdagen i augusti, då "Sumpan" har marknad och för mig viktigast surtrömmingspartaj. Så det djuret känner jag mycket väl igen. Om h*n är med igen i år ska jag lägga upp den så att du tror mig.
PS. Elin bär jackan precis som jag - runt midjan - när det blir för varmt. DS.

Kattis sa...

Trist med brändet osv men i övrigt tycker jag Åsele marknad verkar vara en rätt festlig tillställning, man kanske skulle göra ett besök där något år!��

sv: Vad roligt att det syns i bilderna för nog älskar jag Grekland alltid!��
Kram