torsdag, juli 20, 2017

Det blev en lördag... dagarna går fort då man (jag) har roligt 😶


Det blev en tur på marknaden även denna dag,

denna lördag var den enda dag då det faktiskt inte var helt jäkla kallt,
solen värmde och det gick att inbilla sig att det var sommar 😏

Det är en viss skillnad på + 8 och + 15 😉





Inte bara kattor som spinner 😏
så gjorde även Ann där hon satt utanför Anna-Gården och sålde garn,
garnet är en blandning av ull från får och hundhår.


Anns fina hund, från denna laika kommer viss del av hundhåret 😊




Äta bör man å det gjorde vi varje dag.


Min Jonas 😍 och hans nyblivna fru 😊
de gifte sig 20170617, 
samma dag som vi hade kalas här hemma då J  fyllde år 😊

Jonas har en speciell plats i mitt hjärta 💖


Jonas, Erika & Elin kollar efter Serie tidningar,
Elin skulle gärna följt med Jonas & Erika hem 😊
Erika är en av Elins favoriter av dem som hälsade på hos oss under marknaden



Vi gick förbi denna bil å jag kunde icke motstå den 😉


Så kom Lars på lördagseftermiddagen,
Js ungdomskompis från åren då han bodde i Strömsund



Även denna lördag blev det grillat till middag 😊
vi åt å drack i dagarna tre...


Denna likör var inte god, doften gillade jag men icke smaken





C blandade drinkar, både goda å mindre goda 😏





När J och Lars gick ner på samhället för att kolla in nattlivet,
så drog jag å C oss in i tv-rummet med the dogs å passade på att njuta av lugnet 😊


 

Vad som hände under natten till söndag...

Tidningen rapporterade om:

 

Här får hundarna sin egen parkering


Vill du lämna hunden i bilen under Åsele marknad är det inga problem. 
Ridklubben ordnar en speciell parkering där man kan lämna hunden 
medan man själv går runt på marknaden.

 

Tre till sjukhus efter trafiklycka

Tre personer fick föras till Åsele sjukstuga efter en trafikolycka under lördagen.






Larm om brand på Åsele camping


SOS har larmats om en gräsbrand på Åsele camping.
Larmet kom in vid 23:08 under lördagskvällen.
Det rörde sig om en mindre gräsbrand på campingen 
som ambulanspersonal som fanns på plats kunde släcka.

 

Bastu totalförstörd i brand


En bastu i servicehuset på Åsele camping eldhärjades under natten mot söndag. 
100 meter runt byggnaden fick spärras av när räddningstjänsten upptäckte att 
det förvarades gasoltuber inne i det brinnande huset.





Misshandel och fylleri på Åsele Marknad


Det har varit rätt stökigt under Åsele marknad uppger befäl på polisen vid femtiden till VK.
Flera personer har omhändertagits för fylleri 
och det har även inträffat några fall av misshandel.

7 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Så härliga bilder, låter som ni haft det bra! :)

Verkar som det gick vilt till på natten till söndagen..

Jag är "bara" förkyld, Erik var så gullig och delade med sig av sin till mig.

Annie sa...

Vad mysigt med marknad! :) ser härligt ut :)

Sv: Ja händer och fötter kan vara svårt att få till, oftast går det men tar längre tid ;)

Tack så mycket :)

Kramar

"LillaSyster" sa...

Skönt att koppla av efter en händelserik dag!
Kramen

BP sa...

Deet blir bara bättre och bättre! Åsele Marknad verkar vara nå't riktigt speciellt både vad gäller självaste eventet som ditt mående:-) Det blir jag extra glad över faktiskt!
Sedan får jag väl gissa mig fram til vem "din" Jonas är, men han ser väldigt trevlig ut:-)
Åsså fastnar jag förstås på den läckra Volvon - mums:-)

Sedan kan jag inte låta bli att skratta - killarna drar ned för att kolla in nattlivet, men tjejerna stannar hemma - hahaha:-)

nalta norrland sa...

Jaa vi blev ju icke medbjudna 😜 Eller... jag å C var rätt nöjda att stanna hemma då kl. var omkring 23.30 då J å hans kompis gick ner på samhället 😶
C skulle jobba på söndagen - hon jobbade hela marknadshelgen, hon skulle dessutom köra bil -

BP sa...

Svar: Onödigt vetande: 13 grader här och absolut inte "sitta-på-balkongen-och-läsa-deckare-temperatur". Mera sitta inne framför datorn och kommentera bloggar om man säger så;-)

PS. Vet inte om du läser/följer den här bloggen: http://guldkryckan.blogspot.se/.

Han är en "periodare" vad gäller bloggandet, men jag tänkte på honom när jag såg dina "polisnyheter". DS.

Kattis sa...

Härliga bilder och ni verkar haft det väldigt trevligt under alla dagar i goda vänners lag!:D

sv: Ja det är samma här, har läst ovanligt lite på senaste tiden men blir väl så när massa annat tar upp ens tid.

Kram