måndag 3 juli 2017

Bullen, the one and only


Igår när jag var ute med Bullen tänkte jag på hans mående,
hälsan och veterinären som ansåg att han i princip var döende.

Egentligen hade vi tänkt ta Bullen till veterinären nu omkring 20 juli,
tre månader sedan förra besöket, men det blir icke så.

Anledningen är faktiskt två... dels Bullens mående å dels det ekonomiska,
nu kanske nån tänker att jag är hemsk som tänker på det ekonomiska i 
sammanhanget Bullens mående... men det är ju så här,
hade jag ansett att Bullen skulle behöva veterinär vård, ja då var det inget annat som gällde,
men att betala drygt 4000:- för att veterinären ska klämma å känna,
att det ska tas x antal blodprover känns icke nödvändigt.

Av någon outgrundlig anledning så har Bullen sedan mitten av april mått otroligt bra,
han har och är pigg, glad och ser ut att må bra,
ja förutom att han nu tappar tuss-vis av hår, jag dammsuger dagligen.

Nu är det helt normalt, om än lite sent, att Bullen börjar fälla,
det är ju vinterpälsen som ska av... även om vi inte direkt har någon sommarvärme just nu.

Så nu skjuter vi upp det planerade veterinärbesöket till i september,
ja självklart tar vi kontakt med veterinären om Bullen ser ut att må sämre.

Men nu tar jag dag för dag och är glad så länge Bullen mår bra.

Bilder lördag & söndag

1 & 2 juli


















Nu grönskar det


Nu grönskar det i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vårens glada tid!
Var dag är som en gyllne skål,
till brädden fylld med vin.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.

Långt bort från stadens gråa hus
vi glatt vår kosa styr,
och följer vägens vita band
mot ljusa äventyr.
Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom
som gror och sjuder överallt
där våren går i blom! 


Text: Evelyn Lindström / Musik: J.S. Bach


9 kommentarer:

BP sa...

Sååå skönt att du/ni slipper ta ett så ödesdigert beslut nu. Ännu bättre att Bullen verkar må bättre - han såg kanske dödssprutan framför näthinnan och beslutade sig för att trotsa dödsdomen;-)

En dum fråga bara - är man inte försäkrad mot sådana hudlösa kostnader? Priset påminner om min bettskena. Japp, jag vet att jämförelsen är löjlig, men den poppade bara upp i min konstiga hjärna...

ullie sa...

gillar nu grönskar det Guuuud som ja precis tänkte va ja saknar att sjunga men nä har ju inte tid o ork men får sjunga mera här hemma sitter precis o lyssnar på whitney houston låtar lipar i smyg åh så sorgligt hon dog me så fin röst o fina låtar

ja om söta bullen ... ja håller helt me dej om ni anser att han inte behöver skjut upp det han verkar inte lida han är sååå fin bullen the hot dog sötis
kramiz fina vännen o du behöver inte äta majs då när du kommer till mej =) kramiz

Kattis sa...

Jamen så länge han verkar må bra finns det ju ingen anledningen att plåga honom med en massa tester...skönt att slippa det nu!
Så vackert det grönskar hos er nu!��

Nilla sa...

Du vet ju bäst hur Bullen mår så det är ju bara bra att ni kan skjuta upp veterinärbesöket. Kram

Ama de casa sa...

Men vad roligt att höra! Skönt att Bullen mår så mycket bättre :-) Han är kanske allergisk mot vintern? ;-)

Härliga bilder på the one and only också :-D

Ami sa...

Så skönt att Bullen mår bättre!
Kram

Days by Johanna sa...

Skönt han mår bättre, och bättre spara de pengarna till ett veterinärbesök verkligen behövs.

anneli sa...

Sen är det aldrig lätt att ta ett sådant beslut.
Gå på känsla, se hur han mår och om det kommer att han snabbt blir sämre har man inget val. Kramar

"LillaSyster" sa...

Lycklig hund! Det där med att fälla..... jag fattar inte det verkar aldrig ta slut i år på katterna, jag borstar och borstar och ändå så får man hur mycket som helst en stund senare då de kommer för att kela. Ja, det har ju minskat. Ha en fin tisdagskväll och mys med Bullen! Kram