torsdag, juni 29, 2017

Dilemma med Instagram


Denna söta kopp fanns på en affär i Vilhelmina







Jag tog kort på den å lade ut på Instagram 😊
Dessutom skrev jag så här... "Kolla in fina koppen, den skulle jag icke tacka nej till 😊"
Men jag blev förvånad å faktiskt lite illa till mods då jag fick svar av en av mina okända följare på Instagram... " om Du har swich å sänder Ditt mobilnummer sänder jag vad koppen kostar så Du kan köpa den en gåva från en vän?"
Faktiskt så svarade jag inte, utan nonchalerade detta.
Då skriver Hen " Tänk om Du sänt en fråga har jag sänt pengar så Du fått den för Du är en fin vän"
Grejjen är ju bara den att jag inte känner personen, vet inte om hen är en han/hon, å nej jag tar icke mot pengar å lämnar aldrig ut mitt mobilnummer till okända.
Nu tror jag ju att hen är en han... känns ju ännu skummare om en hon vill ge mig en present 😏
Denna person har en tid omväxlande skrivit "privata meddelande" och kommenterat under bild på Instagram, har känts lite nyfiken, men typ oförarglig, men efter detta känns det obehagligt.
Det är ju inte så att jag direkt lägger upp nån kontaktannons 😐

Jag gillade ju koppen, men om jag verkligen hade velat ha den hade jag ju kunnat köpa den själv i tisdags, det är ju inte så att jag behöver tigga ihop pengar av okända 😏

Ibland är människor verkligen konstiga.


Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

znogge sa...

Vilket märkligt erbjudande! Jag hade varken lämnat ut mitt telefonnummer eller tagit emot pengar från hen. Ibland begriper man sig inte på folk...

Kram

Ami sa...

Oj, det lät lite skumt! Jag hade inte heller lämnat ut mitt telefonnummer eller tagit emot pengar....
Men visst var koppen söt!
Kram

"LillaSyster" sa...

Hmmm mycket mystisk person, men koppen är ju urgullig - jag hade gärna haft ett dussin! =)
svar: min näckros blommar inte ännu, den producerar än så länge bara blad. Jag har också hört att katter är kräsna på vatten, men Buset är gärna snabbt framme och dricker från duschgolvet - kanske vill de hellre ha ljummet än iskallt vatten?
Di Dahlia kommer säkert att bli fin, låt den ta tid, mina har nu börjat att blomma så smått där ute i landet. Kram

Annie sa...

Ah det var verkligen konstigt och skumt. Hade ju definitivt inte nappat på det, ibland undrar man ju hur en del är funtade /
Hade aldrig lämnat ut mitt mobilnummer .. :)

Hoppas din dag varit ok<3

Ama de casa sa...

Ooops... Lite småläskigt sådär. Även om det kanske var välment...

Skulle inte heller ha gett ut telnr eller tagit emot pengar.

Days by Johanna sa...

Såg med den kommentaren, tog förgivet var en kär vän till dig, inte en främling :)

Haha ja han är företagsam kille, han har börjat ställa sig i fönsterkarmen nu med haha. Grannen hade sett honom i morse stå där och titta... tokunge!

Maria sa...

Men vad märkligt??
Var ju tvungen att kolla in på hens profil men blev verkligen inte mycket klokare av den....

BP sa...

Med tanke på hur h*n behärskar det svenska språket så tycker jag att det är väldigt skumt och inte ett dugg roligt. Så himla synd att det alltid finns enstaka rötägg bland alla fina bloggare/instagrammare med mera.

Nilla sa...

Det lät ju lite creepy, inte för att du inte är värd en fin mugg men då vill man ju känna personen. Kram