lördag 10 juni 2017

6, 7 & 9



6 juni


Sveriges Nationaldag bjöd på regn,
men vad gjorde det då vi intog lunchen ute vid grillplatsen.


 


Jag dricker typ aldrig kaffe annat ur kopp,
i alla fall då jag är hemma å kan bestämma själv.

Jag gick ut med Frost på promenad.

 

 

 




 Är det något jag verkligen ogillar så är det när folk slänger skräp i skogen,
speciellt då det är i denna omfattning...
jag tycker det vore mer normalt ifall personen som slängt dessa pappkartonger 
varit i väg med det till återvinningscentralen.


7 juni

Jag gick en Bullen promenad








 

9 juni

Två promenader blev det igår fredag.

Först en Bullen promenad 




Sedan en Frost promenad,
Ibland tycker jag Frost borde heta Toker 😊



 



8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Jag tycker också att Toker är ett bra namn på Frost, men å andra sidan så ÄR han Frost :-)

Vilka härliga dagar! Och grillplatsen funkar ju suveränt även i regn :-)

Annie sa...

Fina bilder! :)

Hoppas Du får en fin lördag :)

Kram

Days by Johanna sa...

Så härliga bilder. och ja varför måste folk slänga saker i naturen?

BP sa...

Absolut älskar er grillplats! En sådan skulle jag vija ha. Det är ju en helt annan sak att ha en riktig grillplats jämfört med en Webergrill. Smaken blir ju så himla godare med en "riktig" grill.

Bra jobbat där i det fina vädret. Vet inte om jag tycker att Toker är ett bättre namn än Frost - hans frostiga ögon är ju så kännetecknande;-)

ullie sa...

fina bilder som altid
hihih ja sötan jaHar ringt 1177 du kan läsa på min sidag hoppas på bättring det går väl framåt men jäkla värk usch
ja vet inte om ja fattat fel är grillplatsen på er gård eller en bit ifrån ? det är så himla mysigt ju

Önskar dig en riktigt bra fortsättning på helgen! Kramar finaste min

Annie sa...

Fin kaffe kopp, jag gillar såna lite gammeldags koppas ;)

Hoppas du får en bra söndag ;)

Sv: Ja det anser ju jag med ;) kör ju både kondition och styrka med smärta i kroppen .. ;)

Kram

znogge sa...

Toker är inte fel alls men nu är han Frost ;-)

Ha en bra söndag!

Nilla sa...

Jag blir galen på alla som är för lata för att ta hand om sitt skräp. Om man går längs vägen till vår badplats ligger det fullt med skräp i dikena. Hur svårt kan det vara att slänga skräpet där det hör hemma? Kram