måndag, maj 01, 2017

Vi diskuterar stort som smått



När C är här hos oss så diskuterar vi allt från stort till smått,
inget är för litet för att inte tas upp och dissekeras i molekyler,
alltså nu snackar vi allt... från lagfarter till mat.

Men gårdagskvällens viktigaste i särklass var diskussionen huruvida om folk som äter "blandkost/köttbaserad föda" smakar annorlunda än folk som äter vegankost.


Är det möjligtvis så att jag som äter en blandad kost smakar mer som en gris,
medan R som är vegan kanske är mer smakmässigt lik ett får?







 Jag hoppas Ni alla har en skön 1a maj och njuter av en dag längre helg.


 Blogg100 logotype

Det här är inlägg nr 63 till Blogg 100


Skickat från min iPhone

13 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Jag säger som farbror Melker,
"Salta efter behag!" 😁😜

znogge sa...

Där har jag ingen teori med väljer ofta vegetariskt i skolan för vår kökschef är fantastiskt duktig!

Kram

Ama de casa sa...

Djur smakar som dom äter. Jodå. Jag har både ätit "vilt" som har vuxit upp i skogen och i djurpark. Och exempelvis älgar från djurpark smakar mer som vanliga kossor.
Och foreller som är uppvuxna på bröd? Inte alls samma sak som dom som ätit som det var tänkt att dom ska göra.
:-)

Men ni verkar verkligen ha roliga diskussioner :-D

Days by Johanna sa...

Haha underbara diskussioner ni har :)

Nilla sa...

Ha ha, ni är roliga ni. Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Haha så rolig diskussion :D

BP sa...

Hahaha! Vilka diskussioner:-)))))

Hur var du nu - "du är vad du äter" eller;-))))

Therese sa...

Ha ha vilka härliga diskussioner ni har <3 Tänkte på dig i morse då jag passerade Åsele snett efter fem för en dag i stan, och väl på jobbet vid sjutiden så var jag själv på hela institutionen?!?! Kan inte fatta att folk väljer att börja så sent som de gör, jag börjar hellre tidigare och får sluta i någon ordning på em. Har varit inne å läst men min telefon har fått spunk så det är nästan omöjligt att svara på mail och kommentera via den, får bara upp blanak sidor, bokstäverna syns inte :-( Måste nog göra en ominstallation eller nått... Å nej, hundvalp dröjer ännu ett bra tag, får allt växa på sig i några veckor till <3 KRAM KRAM

Veiken sa...

Det var en djup diskussion. Man ska nog inte ta reda på det heller.
Jag äter det jag äter, sedan struntar jag i vad jag smakar!
En jätterolig vinkling! Kram

Annie sa...

Haha härliga diskussioner :)

Hoppas din dag är bra<3

Sv: Tack så mycket ;)

Kram

"LillaSyster" sa...

☺ underbara diskussioner!

Kattis sa...

Haha jag hade gärna hört hela den diskussion samt kanske deltagit på ett hörn!��
Hoppas du fått en fin start på veckan!

Days by Johanna sa...

åh trist du fått tillbaka dem. Du kanske är allergisk mot C? haha

hihi du skall inte fatta viktiga beslut så tidigt på morgonen :)